تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نسخه‌ی نسکار تویوتا سوپرا، معرفی شد

مدل مخصوص مسابقات نسکار تویوتا سوپرا، معرفی شد تا از سال آینده در رقابت‌های Xfinity نسکار شرکت داده می‌شود.

۲۵ سال از عرضه‌ی نسل سوم مدل اسپرت و افسانه‌ای تویوتا سوپرا می‌گذرد و علاقه‌مندان خودروهای ژاپنی منتظر نسل چهارم آن هستند. چند ماه پیش بود که سرانجام سوپرای جدید با مدل مفهومی و مسابقه‌ای پیش نمایش شد، اما حالا مدل مخصوص مسابقات نسکار (NASCAR) به‌صورت رسمی به‌نمایش در آمد. سوپرا در کنار کمری که بیش از یک دهه با محصولات فورد و شورولت در نسکار رقابت کرده است، به پرطرفدارترین سری مسابقات اتومبیل‌رانی آمریکا وارد خواهد شد. سری Xfinity نسکار میزبان نسل جدید سوپرا خواهد بود و کمری همچنان خودروی اصلی تویوتا در سری Cup نسکار است. این مدل با نام کامل Supra Race Car توسط دپارتمان ریسینگ تویوتا موسوم به TRD تقریباً بر اساس طراحی مدل جاده‌ای نسل جدید و مورد انتظار سوپرا ساخته شده است.

Toyota Supra NASCAR

Toyota Supra NASCAR Toyota Supra NASCAR Toyota Supra NASCAR Toyota Supra NASCAR

البته همانند شورولت کامارو و فورد موستانگ (با تلفظ صحیح انگلیسی ماستنگ)، سوپرای نسکار نیز هیچ شباهتی به قوای فنی مدل جاده‌ای ندارد و از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۵.۸ لیتری با قدرت ۷۰۰ اسب بخار استفاده می‌کند. برای درک شباهت این مدل با سوپرا، باید از خلاقیت کمک گرفت؛ برای مثال واضح‌ترین بخش طرح چراغ‌های جلو است. چراغ‌های جلو در سوپرای نسکار بر اساس مدل مفهومی GR سوپرا که در نمایشگاه خوروی ژنو رونمایی شد، طراحی شده‌اند. البته مدل به‌نمایش گذاشته با مدل اصلی مسابقات سال بعد نسکار کمی تفاوت خواهد داشت. طرح سه دریچه‌ی بزرگ در سپر و اسپلیتر جلو که با الگوبرداری از مدل مفهومی سوپرا طراحی شده‌اند در مدل اصلی مسابقه‌ای نسکار، طراحی تهاجمی‌تر وجود خواهد داشت. در نمای عقب، چراغ‌ها و دیفیوزر تغییر چندانی نمی‌کنند اما باله کمی کوچک‌تر خواهد شد. مقامات تویوتا تأیید کرده‌اند که این مدل پیش نمایشی از مدل جاده‌ای نسل جدید سوپرا نیست، بنابراین باید شباهت سوپرای نسکار را با مدل مفهومی FT-1 مقایسه کرد.

Toyota Supra NASCAR

مقاله‌ی مرتبط:

با اینکه طراحی مدل استاندارد نسل چهارم سوپرا در ژاپن انجام می‌شود، اما استودیوی طراحی کلتی تویوتا (Calty) واقع در آمریکا، مسئول طراحی این مدل و FT-1 که در نمایشگاه خودروی دیترولیت سال ۲۰۱۴ به‌نمایش گذاشته شد، است. کوین هانتر، رئیس استودیوی طراحی کلتی گفت:

تمام خودروهایی که ما نسخه‌ی نسکار آن‌ها را ارائه داده‌ایم، خارج از استودیوی مار طراحی شده‌اند. بنابراین سعی داریم با مشورت طراح اصلی مدل استاندارد، مدل نسکار را عرضه کنیم. اساس کار ما این است که دوباره آن را برای مدل نسکار طراحی کنیم تا در یک مجموعه‌ی منسجم، هویت اصلی آن وجود داشته باشد.

یکی از چالش‌های اصلی در این مدل، رعایت قوانین آیرودینامیک در طراحی است. هانتر در این مورد و رابطه‌ی نزدیک با متحصصان دپارتمان TRD تویوتا گفت:

ما بارها اصلاحات روی آن انجام دادیم و سپس در تست تونل باد همه‌چیز بررسی شد و دوباره برای اصلاحات دست ما رسید. این پروژه کمتر از یک سال زمان برد؛ مدل‌های اولیه یک سال زمان نیاز دارند و مدل ۲۰۱۸ کمری نسکار یک سال و نیم وقت ما را گرفت.

Toyota Supra NASCAR Toyota Supra NASCAR Toyota Supra NASCAR Toyota Supra NASCAR Toyota Supra NASCAR Toyota Supra NASCAR Toyota Supra NASCAR Toyota Supra NASCAR

Toyota Supra NASCAR

نسخه‌ی مخصوص مسابقات نسکار تویوتا سوپرا در رقابت‌های سال ۲۰۱۹ کلاس Xfinity شرکت داده می‌شود. هنوز مشخص نیست که آیا قبل از رونمایی مدل جاده‌ای سوپرای جدید، آیا مدل مسابقه‌ای دیگری هم در سری‌های مختلف مسابقات اتومبیل‌رانی تولید می‌شود یا نه؛ اما درصورت ساخت مدلی جدید، اصلاً نباید متعجب شد. نسل چهارم سوپرا و بی‌ام‌ Z4 جدید از یک پلتفرم مشترک استفاده می‌کنند و هر دو مدل اخیراً در پوشش استتار در کشورهای مختلف دیده شده‌اند. بر اساس گزارش‌های غیررسمی، سوپرای جدید از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری توربوشارژ با قدرت ۳۳۵ اسب بخار (دور موتور ۵۵۰۰) و گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متر (دور موتور ۱۳۸۰ تا ۵۲۰۰) استفاده می‌کند.

بر اساس گفته‌های مقامات تویوتا، نسل جدید تویوتا سوپرا در قالب مدل پروتوتایپ برای اولین‌بار در جشنواره‌ی سرعت گودوود ۲۰۱۸ احتمالاً با پوشش استتار با در مقابل عموم به‌نمایش گذاشته می‌شود. جشنواره‌ی سرعت گودوود ۲۰۱۸ پنجشنبه‌ی هفته‌ی جاری، ۲۱ تیر ماه ۱۳۹۷ آغاز می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نسخه‌ی نسکار تویوتا سوپرا، معرفی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..