تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بی توجهی چین و هند به تحریم های ضد ایرانی آمریکا

بی توجهی چین و هند به تحریم های ضد ایرانی آمریکا، گردهمایی صندوق های مستقل پول جهان برای سرمایه گذاری در حوزه تجدیدپذیرها و تصمیم ...

به گزارش بولتن نیوز، به نقل از بلومبرگ، موسسه اف‌جی‌ئی اعلام کرد که بعید است خواسته «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر توقف خرید نفت از ایران به‌طور کامل از سوی چین مورد توجه قرار گیرد.
کاخ سفید برای درخواست خود از چین، هند و ترکیه که در مجموع 60 درصد از فروش نفت ایران را به خود اختصاص داده‌اند، هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

** هند برای توقف واردات نفت از ایران تصمیمی نگرفته است
به گزارش شبکه سی ان بی سی، یکی از مسئولان ارشد هند اعلام کرد که دولت نارندرا مودی، تصمیم نهایی خود را در واکنش به درخواست آمریکا برای توقف واردات نفت از ایران اتخاذ نکرده است.
وی اعلام کرد: تصمیم آمریکا برای از سرگیری تحریم‌های ضدایرانی، برای هند بسیار نگران‌کننده است و برای دریافت معافیت از این تحریم‌ها تلاش می‌کند.
به گفته این مسئول هندی، کشورش در حال بررسی ساز وکار استفاده از پول ملی ایران و هند در هر نوع تبادل مالی میان دو کشور است.
ایران یکی از شرکای عمده هند در زمینه واردات نفت است و سازوکار استفاده از پول‌های ملی از سال 2012 میلادی پس از آغاز تحریم‌های بین‌المللی، به کار گرفته شده بود.
منابع دولتی هند همچنین اعلام کردند، نشانه‌های مثبتی از همکاری هند و ایران در زمینه توسعه میدان چابهار وجود دارد. آمریکا اعلام کرده است که تحریم‌های ضد ایرانی، تاثیری بر پروژه چابهار نخواهد داشت.

**چین و امارات در زمینه اکتشاف و پالایش نفت توافق می کنند
رویترز به نقل از چهار منبع آگاه گزارش داد که شرکت ملی نفت چین (سی ان پی سی) قرار است برای سرمایه گذاری در پروژه های اکتشاف و پالایش نفت و گاز در امارات، اواخر ژوئیه، قرارداد اولیه ای با شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) امضا کند.
به گفته یکی از این منابع، این یک قرارداد اولیه و توافق همکاری وسیع برای سرمایه گذاری های در حوزه بالادست و پایین دست نفت و گاز به شمار می رود.
چین قرار است هفته آینده میزبان اجلاس انرژی چین - عرب باشد.

** نشست بزرگترین صندوق های مستقل پول جهان برای سرمایه گذاری در حوزه تجدیدپذیر
رویترز به نقل از مقام های دولت فرانسه گزارش داد که صندوق های مستقل پول در جهان با دارایی بیش از 2 تریلیون دلار قصد دارند راهبردی را در هفته جاری در پاریس تدوین و شرکت های انرژی را وادار به ایجاد پروژه های تجدیدپذیر و دوستدار اقلیم کنند.
«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه که همواره خود را طرفدار توافق اقلیم پاریس معرفی می کند، پیشرو این پیشنهاد ابتکاری است.
فرانسه قرار است رئیسان 6 صندوق مستقل پول را گردهم آورد تا چارچوب سرمایه گذاری دوستدار محیط زیست را تدوین کنند.
این صندوق های مستقل پول، از کشورهای امارات، کویت، عربستان، قطر، نروژ و نیوزلند گرد هم می آیند.

** برنامه رئیس جمهوری جدید مکزیک برای ایجاد استقلال نفتی این کشور
به گزارش رویترز، «آندریاس منوئل لوپز اوبرادر» رئیس جمهوری منتخب مکزیک قصد دارد، در سه سال نخست دوره ریاست جمهوری خود، واردات گسترده سوخت به این کشور را که تقریبا همه از آمریکاست، پایان دهد و به جای آن حجم پالایش داخلی را تقویت کند.
لوپز افزود: قصد دارد حجم تولید نفت در داخل را که در سال های اخیر به شدت کاهش یافته است، تقویت کند.
وی گفت: قصد داریم در سه سال نخست، واردات بنزین را قطع و فعالیت های داخلی نفت مانند اکتشاف و حفاری چاه های نفت را به سرعت افزایش دهیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بی توجهی چین و هند به تحریم های ضد ایرانی آمریکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..