تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کوچک ترین سگ دنیا ۴۹ مرتبه شبیه سازی شد

دانشمندان با کمک ژن های یک سگ چی واوا به نام میراکل میلی که عنوان کوچک ترین سگ دنیا را در اختیار دارد، توانسته اند ۴۹ نمونه ژنتیکی مشابه به آن را تولید کنند. این پاپی ۶ ساله در زمان تولد کمتر از ۲۸ گرم وزن داشت و میشد آن را درون یک قاشق چایخوری قرار داد. جثه میراکل آنقدر ظریف بود که بسیاری اعلام کردند مدت زمان زیادی زنده نمی ماند اما سال ها گذشت و میراکل همچنان زنده است. حالا دانشمندان امیدوارند که با شبیه سازی ژنتیکی آن پرده از راز جثه کوچکش بردارند.

کوچک ترین سگ دنیا

میراکل میلی دو رکورد جهانی را در اختیار دارد: کوچک ترین سگ جهان /سگی که به بیشترین تعداد شبیه سازی شده

صاحب این سگ هر دو ساعت یک مرتبه با یک قطره چکان به وی غذا می داد و به خاطر همین تغذیه خوب میراکل میلی به میزان قابل توجهی رشد کرد.

از سال ۲۰۱۲ میلادی میراکل با کسب عنوان کوچک ترین سگ دنیا توانست نامش را در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت نماید. قد این حیوان هم اکنون کمتر از ۱۰ سانتی متر است و کمتر از ۴۵۰ گرم وزن دارد.

میراکل در ادامه به خاطر جثه کوچکش به شهرت جهانی دست یافت. به همین خاطر دانشمندان در بنیاد تحقیقاتی بیوشیمی Sooam سئول درخواست رسمی خود را تسلیم صاحب این سگ کردند تا مجوز شبیه سازی آن را دریافت نموده و به راز قد و قواره کوچک میراکل پی ببرند.

برای این منظور دانشمندان سلول های مورد نیاز را از میراکل گرفته و از نوکلئوس آنها که در واقع حاوی اطلاعات ژنتیکی جانور است استفاده کرده و آن هسته ها را درون تخمک های اهدایی سگ دیگری کاشتند.

از آن مرحله به بعد جنین لقاح یافته درون بدن سگ دیگری قرار داده شد که فرایند زایمان سگ ها را بر عهده داشت. طبق اعلام پژوهشگران کلیه این سگ ها دارای خصوصیات و ظاهری مشابه به میلی هستند اما برخی از آنها اندکی نسبت به مدل اصلی بزرگ ترند.

ماه پیش نیز خانواده ای که سرپرستی این سگ ها را بر عهده دارد اعلام کرد نامه ای از گینس دریافت کرده مبنی بر ثبت جهانی دوباره نام میراکل به عنوان سگی که بیشترین میزان شبیه سازی روی آن انجام شده.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کوچک ترین سگ دنیا ۴۹ مرتبه شبیه سازی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..