تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه خورش گوشت و خرما با دستور ساده

طرز تهیه خورش گوشت و خرما با دستور ساده

در این مطلب طرز تهیه خورش گوشت و خرما را که یکی از غذاهای ایرانی خوشمزه است را آماده کرده ایم.

مواد لازم برای خورش گوشت و خرما لیمو  1 عدد ماست  500 گرم روغن کنجد  یک قاشق چای خوری سیب زمینی   1 عدد بزرگ لوبیا سبز  200 گرم خرما  150 گرم پیاز   1 عدد گوشت بره  400 گرم آب   به مقدار لازم نمک و فلفل  به مقدار لازم لیمو  1 عدد سس و نمک و فلفل   به مقدار لازم گشنیز کمی

طرز تهیه خورش گوشت و خرما با دستور ساده

طرز تهیه خورش گوشت و خرما

با رنده ریز پوست لیمو را رنده کنید و اب لیمو را نیز بگیرید. گوشت بره را درون پوست رنده شده و آب لیمو و ماست در حدود نیم ساعت قرار دهید. سپس سیب زمینی را بشویید و بدون اینکه پوست آن را بکنید، آن را به اندازه مکعب های 2 سانتی خرد کنید.

روغن کنجد را گرم کنید و سیب زمینی را سرخ کنید تا کمی طلایی رنگ شود. خرماها را نصف کنید و هسته آن را خارج کنید.

شاخه های آخر لوبیا سبز را جدا کنید و بدون اینکه دانه آنها را بیرون بیاورید و یا خرد کنید، بشویید، سپس لوبیا سبزو خرما را کمی با سیب زمینی تفت دهید.

گوشت را هم اضافه کنید و به میزان کافی اب بریزید. پیاز را چهار قست کنید و به بقیه مواد اضافه کنید.

درب ظرف را ببندید و بگذارید آب بجوشد و بگذارید گوشت روی حرارت ملایم بپزد.

خیار و فلفل را کاملا خرد کنید، پوست لیمو را رنده کنید و اب لیمو را بگیرید. سپس طعم آن را با سس و انواع چاشنی بر طبق ذائقه خود تنظیم کنید.

بعد از اینکه غذا پخت آن را با چند شاخه گشنیز تزئین کنید و با یک کاسه سالاد سرو کنید. این غذا را به همراه برنج و یا به صورت خوراک همراه با نان سرو کنید.

نکات تکمیلی در مورد خورش گوشت و خرما

خورش گوشت و خرما جزو انواع خورش می باشد. زمان آماده سازی مواد اولیه حدود 15 دقیقه و زمان پخت آن حدود یک ساعت و نیم می باشد. این غذا را می توانید در وعده نهار و شام و یا در ماه رمضان در وعده سحری میل کنید. دستور تهیه این مطلب برای 6 نفر می باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه خورش گوشت و خرما با دستور ساده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..