تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رهنما: هنرم را از استادکار ایتالیایی به ارث بردم/ آثارم با استقبال چشمگیر مردم تبریز همراه شد

ساعت: 11:41 منتشر شده در مورخ: 1397/04/17 شناسه خبر: 1383602

هنرمند تبریزی برای اولین‌بار آیاتی از قرآن کریم را بر روی شیشه نگاشته و اکنون با هنر خود صنعت همجوشی شیشه را در آذربایجان‌شرقی احیاء کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز 2018 با حضور هنرمندان چیره دست داخلی و خارجی در حال برگزاری است. در این نمایشگاه یکی از هنرهای زیبا و متفاوت هنر آتش و شیشه «همجوشی شیشه» است که یکی از قدیمی‌‌ترین صنایعی است که بشر به آن اشتغال داشته ‌است. قدمت این هنر در ایران به بیش از 5 هزار سال قبل مربوط است، هنرمندان در این هنر، ابتدا ماده شیشه را حرارت داده و به حالت  نرم و نیمه مایع تبدیل می‌‌کنند، سپس با خلاقیت، ذوق و سلیقه بی‌نظیر خود به خلق آثاری رنگین در دل شیشه می‌پردازند.

نبض رنگین هنر در دل شیشه

 "محمدحسین رهنما" هنرمند شیشه‌‌گر تبریزی، نخستین هنرمندی است که برای اولین بار در جهان آیه‌هایی از قرآن مجید را بر روی شیشه نگاشت و تغییری شگرف در صنعت شیشه و شیشه‌گری ایجاد کرد.

وی که فعالیت در رشته هم‌جوشی شیشه را از استادکاران ایتالیایی در کشور ترکیه آموخته است، از آغاز فعالیت خود در ایران سخن به میان آورد و ابراز داشت: بعد از تحقیق در آرشیوهای دولتی، موزه‌های کشور، ترجمه مقاله‌های متفاوت در این زمینه و سفر به کشورهای دیگر به شیشه‌گری علاقه‌مند شدم و تصمیم گرفتم این هنر از یاد رفته را به سبک ایرانی و تکنیک‌های جدید زنده کنم.

رهنما افزود: این صنعت قدمت بسیار بلندی در کشور ما دارد، اما در سال‌‌های اخیر به سبب تحولات تاریخی و فرهنگی متعدد فراموش شده بود، به همین دلیل تصمیم گرفتم این رشته را در تبریز جانی دوباره ببخشم که خوشبختانه با استقبال چشمگیر مردم مواجه شدم.

وی که بیشتر محصولاتش در قالب زیورآلات سنتی تولید و روانه بازار می‌شود، افزود: این هنر در سال‌های اخیر در آذربایجان‌‌شرقی شناخته شده و اکنون نیازمند معرفی بیشتر در نمایشگاه‌های سایر استان‌های کشور است.

این هنرمند تبریزی یکی از راه‌های گسترش هنر شیشه گری را تلفیق این هنر زیبا با سایر رشته‌های هنری و صنعتی از جمله عماری و دکوراسیون داخلی عنوان کرد و اظهار داشت: ارتباط مناسب میان هنرمندان و صنعتگران با طراحان، مهندسین و معماران باعث می‌‌گردد آثار منحصر به فردی خلق شوند که به جرات می‌‌توان گفت تحولی در عرصه معماری و طراحی داخلی ایجاد خواهد کرد.

وی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه‌‌های صنایع دستی یکی از مهم‌ترین فرصت‌هایی است که هنرمندان می‌توانند با برقراری ارتباط با یکدیگر آثار منحصر به فردی را در رشته‌‌های خود به صورت تلفیقی خلق کنند، نمایشگاه صنایع دستی تبریز نیز طی هفت سال گذشته این فرصت مناسب را برای هنرمندان کشور فراهم ساخته است.

این فعال صنایع دستی افزود: هنرمندان همواره در تلاشند تا آثار خود را به بهترین شکل ممکن و با کیفیت بالا معرفی و عرضه کنند، در همین راستا از مسئولان کشوری و استانی این انتظار را دارند که مساعدت‌های لازم را در جهت ایجاد فضایی مناسب برای فعالیت مستمر و همچنین ارائه آثار هنری در خارج از کشور، داشته باشند.

رهنما در پایان گفت: صنایع دستی نشات گرفته از احساس درونی انسان است، به همین دلیل هر اثری که به دست خریدار می رسد احساس هنرمند است که به مخاطب هدیه داده می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رهنما: هنرم را از استادکار ایتالیایی به ارث بردم/ آثارم با استقبال چشمگیر مردم تبریز همراه شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..