تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیانیه اتحادیه اروپا آبکی و کلی‌گویی است/ تکلیف FATF را مشخص کرده‌اند، نباید دوباره در صحن علنی مطرح شود

ساعت: 11:40 منتشر شده در مورخ: 1397/04/17 شناسه خبر: 1383589

سعیدی با انتقاد از وقت‌کشی و کلی‌گویی اتحادیه اروپا در خصوص حفظ برجام، گفت: 3 کشور اروپایی بیشتر دنبال منافع خود هستند و هیچگاه تجارت 115 میلیارد دلاری با ایران را جایگزین تجارت 400 هزار دلاری با آمریکا نمی‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج ، محمد اسماعیل سعیدی ، بیانیه اخیر اروپا درخصوص حفظ برجام و تامین منافع ایران را آبکی خواند و ابراز داشت: اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای سبک به طرح موضوعات کلی اکتفاء کرد و عملاً تضمین معینی به ایران داده نشد.

وی ادامه داد: در برجام نیز آنان کلیات را مطرح کردند و بعداً دیدیم با تفسیر به رأی موضوعات، آنچه به نفع خودشان است را از مسایل و توافقات برداشت می‌کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجربه ثابت کرده است آمریکایی‌ها در موضوعات بین‌المللی نتوانسته‌اند مستقل از آمریکا تصمیم بگیرند و به ویژه در مسایل خاورمیانه تابع آنان بوده‌اند، خاطرنشان ساخت: میزان تجارت اتحادیه اروپا با آمریکا بیش از 400 هزار دلار است و این درحالیست که آنان با ایران تنها 115 میلیارد دلار تبادل تجاری دارند و در چنین وضعیتی قطعاً منافع مادی خود را ملاک عمل قرار می‌دهند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باتوجه به عدم جلب نظر ایران توسط اروپایی‌ها سرنوشت لایحه مسکوت FATF به کجا می‌رسد، متذکر شد: رهبر انقلاب در این خصوص حجت را تمام کرده و بر پایه‌ی اصل 110 قانون اساسی ضمن اعلام مخالف با الحاق به کنوانسیون‌های مشکل‌زا، خواهان تصویب قوانین داخلی و مستقل در حوزه مبارزه با پولشویی و تروریسم شدند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه «از دفتر رهبری پیام داده‌اند با لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم مشکلی ندارند»، توضیح داد: وقتی در حضور نمایندگان مجلس رهبری صراحتاً مخالفت‌شان را با این لایحه اعلام می‌نمایند، دیگر چنین ادعاهایی قابل استناد نیست و سخن رهبری از دفتر رهبری ارجح‌تر است.

وی در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: انتظار داریم دیگر لایحه FATF در صحن علنی مجلس مطرح نشود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیانیه اتحادیه اروپا آبکی و کلی‌گویی است/ تکلیف FATF را مشخص کرده‌اند، نباید دوباره در صحن علنی مطرح شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..