تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قاچاق قانونی بلای جان تولید نوشت افزار

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی محمد اسفندیاری معاون مدیرکل صنایع غیرفلزی وزارت صنعت در برنامه تیتر امشب با اشاره به اینکه ظرفیت تولید در برخی لوازم التحریر بیش از نیاز است گفت: تولید مداد در کشور ۸۳۰ میلیون است که این میزان دوبرابر نیاز است و می‌تواند کل نیاز کشور را تامین کند.

وی افزود:در تولید دفتر مشق ۱۲۶ واحد تولید دفتر مشق داریم و در این زمینه وارداتی صورت نمیگیرد و تمام نیاز از داخل تامین میشود.

وی ادامه داد: در دفتر مشق حتی صادرات هم داریم.

وی با اشاره به تولید ۱۸۰ هزار تنی ظرفیت تولید کاغذ کپی در کشور گفت: در این قلم هم به راحتی میتوان نیاز داخل را تامین کرد.

اسفندیاری با اشاره به اینکه در یک مقطع متناسب با رشد جمعیت تولید ایجاد شد، ولی نرخ جمعیت کاهش یافت گفت:کاهش تعداد دانش آموزان یکی از دلایل خالی بودن ظرفیت‌های تولید در کشور است.

وی افزود:از طرفی الگوی مصرف مداد تغییر کرده است و به دلیل مصرف مداد نوکی، مصرف مداد محدود شده است.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت تغییر تعرفه‌های وارداتی گفت:در یکی دوسال اخیر، قیمت مداد به قیمت واقعی نزدیک شده و توان تولید افزایش یافته است.

وی افزود:چوب مداد در کشور وجود ندارد وتولید مداد به واردات وابسته است.

وی گفت:از بانک مرکزی درخواست کردیم کالا‌هایی که به واردات مواد اولیه نیازمند هستند در لیست گروه یک قرار گیرند تا تامین ارز و اعتبار واردات آن‌ها تسهیل شود.

وی با اشاره به اقدامتی که برای حمایت از تولید داخل درحال اجراست افزود: برخی کالا‌ها مثل دفتر مشق، دفترحسابداری و کاغذ کپی در لیست ممنوعیت واردات کالا قرار میگیرند.

قاچاق قانونی بلای جان تولید نوشت افزار

اسفندیاری با اشاره به اینکه اگر قرار است کالایی در لیست ممنوعیت واردات قرار گیرد باید نمونه داخلی آن در کشور به میزان لازم تولید شود گفت:برای این قبیل کالا‌ها باید مواد اولیه به موقع گشایش اعتبار و وارد شود.

وی با اشاره به وجود کم اظهاری در واردات قانونی لوازم التحریر گفت:باید زمینه تخلف را از بین برد که یکی از راه‌های آن یکسان شدن تعرفه اقلام مشابه است.

معاون مدیرکل صنایع غیرفلزی وزارت صنعت افزود:تعداد کالا‌های لوازم التحریر ۸ هزار ردیف تعرفه‌ای است و گمرک با مشکل مواجه میشود.

وی از تدوین استاندارد اجباری در این بخش خبر داد و گفت:به سازمان استاندارد پیشنهاد دادیم و قرار است ریز موارد مشمول را اعلام کنیم تا استاندارد‌ها تدوین شود.

وی به ضرورت ایجاد سامانه رهگیری برای نوشت افزار اشاره کرد و افزود:در حال تدوین این سامانه هستیم تا لوازم التحریر را از بدو ورود به کشور تا رسیدن به دست مصرف کننده رصد کنیم.

وی گفت: با این کار مشکلات این صنعت رفع میشود.

محمودرضا صنعتکار رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان نوشت‌افزار دیگر مهمان این برنامه با اشاره به اینکه برخی اجناس داخلی توان رقابت با نمونه‌های اروپایی را دارند، گفت:به دلیل حمایت نکردن از تولید کننده و برخی مشکلات موجود بر سرراه تولید، با ۳۰ درصد ظرفیت تولید میکنیم.

وی با اشاره به افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی برخی مواد اولیه در ماه‌های اخیر افزود:در کمترین موارد گرانی هم ۶۰ درصد افزایش قیمت شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در تولید مداد، خودکار و پاک کن تنها ۳۰ درصد ظرفیت تولیدکننده‌ها استفاده میشود گفت:فرهنگ سازی و اطلاع رسانی نکردن باعث شده است مردم نسبت به تولید داخلی شناخت نداشته باشند و به سراغ آن نیایند.

صنعتکار با اشاره به ضرورت تبلیغ تولید داخلی گفت: در سال‌های اخیر صداو سیما در این باره کار‌هایی انجام داده است، اما هنوز کافی نیست.

وی افزود: در دوسال اخیر به تولیدکننده اجازه تبلیغ رایگان در رسانه ملی داده شده و روی بحث قاچاق هم کار‌هایی صورت گرفته است.

قاچاق قانونی بلای جان تولید نوشت افزار

تویسرکانی تولیدکننده نوشت افزار هم در این برنامه درباره مشکلات پیش روی تولیدکنندگان این محصولات گفت: یکی از مهمترین مشکلات بانک‌ها هستند، زیرا تولید کننده وقتی برای تامین مواد اولیه به مشکل برمی خورد به سراغ بانک می‌رود، اما بانک‌ها با بهره ۱۸ درصد مشکل را تشدید می‌کنند.

وی افزود:ما برای جلوگیری از بروز این مشکلات کمتر به سراغ بانک‌ها می‌رویم، اما به نتیجه نمیرسیم و مجبور هستیم تولید را کاهش دهیم.

وی با اشاره به مشکلات در تامین مواد اولیه گفت: در سال‌های گذشته برای واردات مواد اولیه ردیف ارزی باز میکردیم و تولید کننده خارجی ۳۰ درصد از مبلغ را قبل از تحویل و مابقی را بعد از تحویل کالا دریافت می‌کرد، اما امروزه تمام هزینه را از ابتدا دریافت می‌کند و بار پس از یک ماه به دست تولیدکننده داخلی می‌رسد.

وی افزود: بسیاری از تولیدکنندگان با مشکل ترخیص در گمرک مواجه هستند.

قاچاق قانونی بلای جان تولید نوشت افزار

تویسرکانی با اشاره به اینکه تعداد دانش آموزان کشور نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است گفت: امروزه ۱۴ میلیون دانش آموز داریم و در داخل با ۶۰ درصد ظرفیت تولید می‌توانیم بطور کامل نیاز کشور را تامین کنیم و با ۱۰۰ درصد تولید می‌توانیم تا ۴۰ درصد صادرات داشته باشیم.

این تولید کننده با انتقاد به ساز و کار قیمت گذاری اداره گمرک گفت: گمرک با وجود تفاوت کیفیت در تولیدات، تمام محصولات را در یک ردیف کالایی قرار می‌دهد و با پایین‌ترین سطح کیفیت قیمت گذلری می‌کند.

وی در رابطه با پایین بودن کیفیت برخی محصولات داخلی گفت: در کشور استاندارد اجباری برای تولیدات داخلی نداریم، تولید کننده وقتی قدرت رقابت با تولیدات چینی را ندارد برای کاهش قیمت از کیفیت کالا کم می‌کند و مصرف کننده این بی کیفیتی را به تمام محصولات داخلی تعمیم می‌دهد.

منبع: شبکه خبر

انتهای پیام/

گلایه تولیدکنندگان نوشت افزار از کم اظهاری گمرکی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قاچاق قانونی بلای جان تولید نوشت افزار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..