تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معرفی خودروی جدید مک لارن ۶۰۰LT

طبق سنوات گذشته کمپانی مک لارن یک خودروی مسابقه ای دیگر به بازار عرضه خواهد کرد. خودروی جدید مک لارن ۶۰۰LT ماه آینده در فستیوال خودروهای خارجی سرعت گودوود به طور رسمی رونمایی خواهد شد. این خودرو از نمونه های پیشین خودش وزن کمتری دارد و همچنین دارای سرعت بالاتری می باشد.

مک لارن ۶۰۰LT

مک لارن ۶۰۰LT قبل از رونمایی در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۱۸ ماه آینده، به صورت آنلاین رونمایی شد.

پس از ۶۷۵LT و F1 GTR LT افسانه ای، ۶۰۰LT جدیدترین عضو از سری خودروهای Long Tail مک لارن است. ۶۰۰LT همچون ۶۷۵LT بر عملکرد در پیست تمرکز دارد و دارای وزن کم تر و قدرت بیش تر از ۵۷۰S است که بر أساس آن ساخته شده است.

مک لارن 600LTخودروی مک لارن ۶۰۰LT

موتور ۳٫۸ لیتری تواین توربوشارژ V8 این خودرو ارتقا یافته تا قدرت ۵۹۲ اسب بخار و گشتاور ۴۵۷ فوت پوند تولید کند. نیروی مازاد این موتور از سیستم کولینگ جدید و اگزوز اصلاح شده ای فراهم می شود که با قرار گیری از پشت خودرو تا روکش موتور، کوتاه تر شده است. گیربکس دو کلاجه هفت سرعته مشابه ۵۷۰S در ۶۰۰LT نیز ارائه شده و بی تغییر مانده است.

این خودرو کاهش وزن نیز داشته است. ۶۰۰LT با آپشن های سبک و فیبر کربنی
خود ۱۲۴۷ کیلوگرم وزن دارد در حالی که ۵۷۰S وزنی در حدود ۱۳۵۵ کیلوگرم دارد.

مک لارن 600LTرونمایی از مک لارن ۶۰۰LT

یک بسته ارتقایی ایرودینامیک جدید شامل اسپلیتر جلوی جدید، رکاب های کناری،
دیفیوزر عقب ارتقا یافته و باله عقب ثابت بزرگ به عملکرد این خودرو کمک کرده
و طول کلی آن را ۷۴ میلی متر بیش تر می کند تا نام Long Tail را به خود بگیرد.
از دیگر إصلاحات در این مدل می توان به سیستم تعلیق double-wishbones آلومینیومی
و تایرهای Pirelli P Zero Trofeo R اشاره کرد.

۶۰۰LT در تعداد محدود عرضه شده و تولید آن از اکتبر سال جاری آغاز شده و تا ۱۲ ماه ادامه خواهد داشت. مک لارن اعلام نکرده چند دستگاه از این خودرو را خواهد ساخت اما به لطف پانل های بدنه فیبر کربنی پیچیده آن می تواند در دوره ای یک ساله تعداد زیادی از آن را تولید کند.

مک لارن 600LTطراحی مک لارن ۶۰۰LTجزئیات بیشتر درباره مک لارن ۶۰۰LT

یکی از دلایلی که مک‌لارن ۶۰۰LT را تبدیل به یک خودروی قدرتمند و سریع می‌کند کاهش وزنی است که در این خودرو انجام شده است و باید بدانید که مکلان موفق شده است تا ۹۵.۹۸ کیلوگرم از وزن این خودرو کم کند و به این ترتیب وزن این خودرو تنها ۱۲۴۷ کیلوگرم است. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که کاهش وزن یکی از ترفند‌های بسیار جالب مک‌لارن برای سریع‌تر کردن خودروهای خود است.

مک لارن 600LTمشخصات مک لارن ۶۰۰LT

این کاهش وزن به لطف استفاده‌ی گسترده از الیاف کربن به دست آمده است چون
در این خودرو بخش‌هایی همانند ورودی‌های هوا و گلگیر‌های جلو تماما از فیبر کربن
سبک وزن هستند و جالب است بدانید فیبر کربن ضمن وزن کم و مقاومت بسیار بالایی
که دارد ماده‌ای بسیار با دوامی است.

اگر بخواهیم تغییرات مدل ۶۰۰LT را در مقایسه با ۵۷۰S بدانیم باید به اسپیلیتر جلوی بزرگ‌تر، رکاب‌های جانبی متفاوت، دیفیوز عقب بزرگ و باله‌ی عقب ثابت این خودرو اشاره کرد. چون مدل ۵۷۰S دارای باله‌ی عقب متحرک با فعال است اما باله‌ی عقب ثابت مدل ۶۰۰LT دارای توانایی تولید نیروی رو به پایین بیشتری را دارد.

مک لارن 600LTسرعت مک لارن ۶۰۰LT

گرچه شاید در نگاه اول فکر کنید که ۶۰۰LT تفاوت چندانی با مدل ۵۷۰S ندارد اما به گفته‌ی مک‌لارن ۲۳ درصد بخش‌های این خودرو کاملا اختصاصی بوده و از نو برای ۶۰۰LT طراحی شده است. بجز تغییرات نمای بیرونی، مدل ۶۰۰LT در داخل کابین نیز ارتقا یافته است و صندلی‌های فیبر کربنی فوق سبک متعلق به P1 در داخل کابین این مدل نصب شده‌اند.

خودروی قدرتمند و سریع مک لارن ۶۰۰LT

خریداران ۶۰۰LT این امکان را خواهند داشت تا صندلی‌های سبک‌تر مدل سنا را نیز برای این خودرو سفارش دهند تا به این ترتیب وزن خالص خودروی خود را بیش از پیش کاهش دهند. در بخش فنی مک‌لارن ۶۰۰LT باید اشاره کنیم که پیشرانه‌ی ۳.۸ لیتری V8 این خودرو که به دو توربوشارژر مجهز است می‌تواند ۵۹۲ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند که در مقایسه با قدرت ۵۶۲ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری مدل ۵۷۰S، ۳۰ اسب بخار قدرت بیشتر و ۲۰ نیوتون مترگشتاور بیشتری دارد.

مک لارن 600LTطراحی داخلی مک لارن ۶۰۰LT

این افزایش قدرت سبب شده تا نسبت اسب بخار به وزن مک‌لارن ۶۰۰LT، حدود ۴۷۴ اسب بخار بر هر تن باشد که عدد بسیار بسیار خوبی به است. با چنین قابلیت‌هایی می‌توان انتظار داشت تا ۶۰۰LT خودرویی بسیار سریع باشد.

گرچه مک‌لارن هنوز مشخصات حرکتی این خودرو نظیر شتاب و حداکثر سرعت را
اعلام نکرده است اما با توجه به اینکه مدل ۵۷۰S دارای شتاب صفر تا صد کیلومتر ۳.۲ است
و می‌تواند در ۹.۵ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و سپس به حداکثر سرعت
۳۲۸ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند می‌توان انتظار داشت عدد به دست آمده
برای ۶۰۰LT بهتر از این اعداد باشد.

مک لارن 600LTنمای جلوی مک لارن ۶۰۰LT

مک‌لارن مشخص نکرده است که چه تعداد از مدل‌های ۶۰۰LT را به تولید خواهد رساند
اما گفته شده است تولید این خودرو بسیار محدود خواهد بود و تولید آن تنها
به مدت ۱۲ ماه ادامه خواهد داشت. مک‌لارن از ماه اکتبر این خودرو را در بازار
ایالات متحده عرضه خواهد کرد و قیمت آن نیز در همان زمان مشخص خواهد شد.

باید خریداران مک‌لارن ۶۰۰LT را افراد خوش شانسی دانست که یک لذت رانندگی ناب
و خاص را با یک خودروی خاص از یک خودروساز بسیار معتبر و حرفه‌ای تجربه خواهند کرد.

بانک اطلاعات  خودرو و زومیت




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معرفی خودروی جدید مک لارن ۶۰۰LT»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..