تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیانیه پایانی نشست وزیران خارجی ایران و ۱+۴ توسط موگرینی قرائت شد

صراط:

موگرینی امروز پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام گفت که شرکت کنندگان در نشست مشترک بر ضرورت ادامه برجام و راهکارهای عملی عادی سازی روابط اقتصادی با ایران تاکید کردند.

به گزارش خبرآنلاین، وی افزود : در نشست امروز درباره تداوم برجام و حل مشکلات ناشی از خروج آمریکا صحبت شد و شرکت کنندگان اجرای کامل برجام از سوی ایران را تائید کردند.

موگرینی با اشاره به یازدهمین گزارش سازمان انرژی اتمی و پایبندی ایران بر تعهدات برجام افزود: شرکت کنندگان در نشست با استقبال ازگزارش پیایبندی ایران به برجام اجرای کامل این توافق از سوی ایران را مورد تائید قرار دادند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به استقبال اعضای شرکت کننده در نشست از اقدامات ایران در اراک نیزگفت:شرکت کنندگان بر لغو تحریم ها به عنوان بخش مهمی از مفاد برجام تاکید کردند.

موگرینی با اشاره به تاکید 1+4 بر قانونی و درچارچوب برجام بودن اقدامات و فعالیت های ایران خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان در این نشست درباره راهکارهای عملی عادی سازی روابط اقتصادی با ایران با حسن نیت و در فضای سازنده تاکید کردند.

وی ادامه صادرات نفت و مواد پتروشیمی ایران،حمایت از فعالیت های تجاری به ویژه شرکت های کوچک،تشویق سرمایه گذاری بیشتر در ایران و حمایت از شرکت های فعال در ایران را از دیگر موارد مورد تاکید شرکت کنندگان در نشست مشترک اعلام کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تعامل با جامعه جهانی و اتخاذ رویکرد مشابه با بیانیه مشترک را از دیگر موارد مورد تائید اعضای شرکت کننده در نشست وزرای خارجه کمیسیون مشترک برجام دانست.

دهمین نشست کمیسیون مشترک برجام به درخواست ایران و در پی خروج غیر قانونی آمریکا از این توافق بین المللی برگزار ‌شد. در این نشست وزرای خارجه روسیه، چین، آلمان، فرانسه و معاون وزیر خارجه انگلیس شرکت کردند.

بوریس جانسون وزیرخارجه این کشور به دلیل شرکت درنشست برگزیت در جلسه کمیسیون مشترک برجام شرکت نکرد.

بر اساس گزارش ها، اتحادیه اروپا قرار است بسته پیشنهادی خود باهدف تأمین منافع اقتصادی، تجاری و مالی ایران از ادامه اجرای برجام بدون آمریکا را ارائه دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیانیه پایانی نشست وزیران خارجی ایران و ۱+۴ توسط موگرینی قرائت شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..