تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازار ثانویه ارز و کاهش ریسک بازار سرمایه

 

رئیس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی، بازار سرمایه را بهترین بازاری دانست که در وضع فعلی می تواند سرمایه های مردمی را جذب و این سرمایه ها را به سرمایه مولد تبدیل کند .

علی اسلامی بیدگلی، به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: بازار سرمایه یکی از ابزارهایی است که می تواند به افزایش جذب نقدینگی در فرایند تولید کمک کند و طبیعتاً به دلیل اینکه وجوه، بدون واسطه و مستقیماً می تواند وارد شرکت ها شود و به تسریع فرایند تولید کمک کند، نسبت به بازار پول ابزار فرعی تری است.

وی افزود: این ابزارها از طریق افزایش سرمایه شرکت ها یا از طریق عرضه های اولیه شرکت ها می تواند انجام شود؛ بنابراین بازار سرمایه باید کمک کند تا فرایند صدور مجوزهای افزایش سرمایه و فرایند IPO کردن شرکت ها تسریع شود.

اسلامی بیدگلی ادامه داد: خوشبختانه این روزها در اخبار می خوانیم که اهالی بازار سرمایه این فرایند را تسریع کرده اند و طی این هفته و هفته آتی شاهد عرضه اولیه چند شرکت بزرگ و کوچک دیگر خواهیم بود. در مورد افزایش سرمایه هم گویا سازمان بورس در حال بررسی سریع تر است تا مجوز آنها صادر شود و این کمکی است که بازار سرمایه می تواند از طریق ابزارهای مبتنی بر سرمایه انجام دهد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: کمک دیگری که بازار سرمایه می تواند از طریق ابزارهای مبتنی بر سرمایه انجام دهد و در سال های گذشته نیز بستر آن فراهم و دستور العمل های آن تدوین شده است، استفاده از ابزارهای مبتنی بر بدهی است.

وی افزود: انتشار انواع صکوک، اوراق مشارکت و سایر ابزارهای مبتنی بر بدهی و دارایی که توسط بورس طراحی شده می تواند به این موضوع کمک کند و در سال های گذشته ، شاهد تامین مالی شرکت ها از طریق ابزارهای مبتنی بر بدهی بوده ایم؛ اما در حال حاضر سازمان بورس و اوراق بهادار در حال تلاش برای مقررات زدایی و کاهش بوروکراسی های اداری است تا این فرایند را تسریع کند تا شرکت ها بتوانند از این موضوع مهم استفاده لازم را ببرند.

اسلامی بیدگلی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در خصوص بازار سرمایه و به کارگیری تعبیر خط مقدم برای آن گفت: طبیعتاً پس اندازها و سرمایه های مردم در این روزها از بازاری به سمت بازار دیگر در حال حرکت هست، اما بهترین بازاری که می تواند به جذب سرمایه مردم کمک کند و این سرمایه ها را به سرمایه مولد تبدیل کند و مولد بودن آنها نیز به بورس و توسعه اقتصادی کشور کمک می کند، بازار سرمایه است.

رئیس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی افزود: با ورود منابع در ماه های گذشته در خرید کالاهای مصرفی نظیر ثبت نام برای اتومبیل، خرید سکه و طلا و کالاهای دیگر و گسیل بخشی از منابع به سمت سفته بازی بازار مسکن و در نهایت اشباع شدن آن بازارها، خوشبختانه اکنون منابع به سمت بازار سرمایه در حرکت هستند.

اسلامی بیدگلی با اشاره به حمایت رییس جمهور از بازار سرمایه، گفت: این بازار می تواند عرصه ای برای حرکت بیشتر موتور بهبود اقتصادی کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه  باید بسترهای لازم را فراهم کنیم تا منابع به صورت هدف دار و جهت دار به رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک کند، خاطرنشان کرد: به منظور هدایت سرمایه های مردم به سمت بازار سرمایه، باید تلاش کنیم تا همزمان ارزش پایه بازار سرمایه نیز افزایش یابد که راه افزایش ارزش پایه بازار سرمایه نیز از طریق انتشار مجوزهای افزایش سرمایه و ورود سهام شرکت های جدید به بازار سرمایه است.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: در گام نخست برای اینکه منابع به صورت هدفمند وارد بازار سرمایه شده و سهام داران همانند رشدهای مقطعی سال های 83، 87 و 92 ، دچار خسران نشوند باید فرهنگ سازی کرد.

اسلامی بیدگلی افزود: گام دوم، این است که افراد با قدرت کارشناسی پایین تر و سرعت کمتر در دسترسی به اطلاعات، از طریق ابزارهای واسطه ای وارد بازار سرمایه شوند.

وی یکی از معتبرترین ابزارهای واسطه را که این روزها دسترسی عامه مردم به آن نیز از طریق شبکه پولی فراهم شده صندوق های سرمایه گذاری دانست و اظهار داشت: چنانچه مردم از طریق صندوق های سرمایه گذاری به طور غیر مستقیم منابع خود را وارد بازار سرمایه کنند، ریسک سرمایه گذاری را کاهش داده و قدرت نقد شوندگی شان افزایش پیدا می کند؛ بنابراین، این امر می تواند کمک کند تا برای این منابع برنامه ریزی بلند مدت و پایدارتری داشته باشیم.

 

کاهش ریسک با ایجاد بازار ارز کارا

اسلامی بیدگلی در ادامه گفتگو با سنا به نرخ ارز و شروع به کار بازار ثانویه ارز در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: یکی از ابهاماتی که این روزها در بازار سرمایه وجود دارد و طبیعتاً هر ابهامی را می توانیم به عنوان یک ریسک سرمایه گذاری مورد ملاحظه قرار دهیم، مشخص بودن مبنای نرخ ارز شرکت هایی است که در بورس پذیرفته شده اند یا محصولات آنها در بورس پذیرفته شده است. بنابراین ایجاد یک بازار ارز کارآ که قیمت گذاری آن بر اساس مکانیزم بازار تعیین شود و نه بر مبنای مکانیزم های دستوری و سفارشی، می تواند این ریسک را از بازار سرمایه بردارد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان با بیان اینکه حذف هر ریسکی در بازار می تواند منجر به افزایش P/E انتظاری بازار سرمایه شود، گفت: از راه اندازی این بازار خوشحال هستیم و امیدواریم در صورتی که بازار ثانویه ارز مکانیزم بازار را در قیمت گذاری رعایت کند، بتواند به افزایش درآمد شرکت های پذیرفته شده در بورس و کاهش ریسک بازار سرمایه کمک کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازار ثانویه ارز و کاهش ریسک بازار سرمایه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..