تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چه کسانی شایستگی و لیاقت ظهور حضرت مهدی (عج) را دارند؟

چه کسانی شایستگی و لیاقت ظهور حضرت مهدی (عج) را دارند؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خوش‌نظر درباره فرهنگ مهدویت گفت: مهدویت یعنی اعتقاد به ظهور حضرت مهدی (عج) که در معارف و احادیث اسلامی بسیار بر آن تاکید و بشارت داده شده است.

وی در همین راستا افزود: انتظار برای ظهور منجی در همه ادیان و مذاهب از ابتدا تا امروز بوده است و ریشه الهی دارد. خداوند این مژده و بشارت را به تمام انبیاء از ابتدا داده است، برای همین موضوع انتظار در ادیان دیگر باقی مانده و در اسلام نیز مورد تاکید قرار گرفته است. در بسیاری از آیات قرآن به آن اشاره شده و در روایات نبوی و اهل بیت تصریح شده است.

این کارشناس علوم قرآنی با اشاره به انتظار و مهدویت که مستلزم هم هستند اظهار کرد: مهدویت یعنی انتظار فرج ، و ظهور حضرت مهدی (عج) نیز یک سری لوازمی دارد که مهمترین آن عمل کردن به عنوان یک منتظر در مسیر انتظار است. فرد منتظر باید تلاش کند تا زمینه را برای ظهور حضرت مهدی (عج) فراهم کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خوش نظر ادامه داد: با توجه به این که زمان ظهور منجی مشخص نیست بنابراین جامعه‌ای که طالب ظهور در عصر خود است باید این زمینه را فراهم کند، شایستگی و لیاقت ظهور حضرت را نشان دهد و این شایستگی و لیاقت به این است که زمینه ظهور حضرت را از نظر روحی، عملکرد و مظاهر اجتماعی فراهم کند.

وی درباره غفلت منتظران در عصر غیبت توضیح داد: مهمترین دلیل غفلت، دنیا گرایی است. وقتی انسان سرگرم مسائل دنیا اعم از ثروت و مقام می شود از هدف اصلی یعنی عبودیت پروردگار، برقراری عدل در جامعه و زمینه سازی برای ظهور آن عدل‌پرور جهانی یعنی حضرت مهدی(عج) غافل می‌شود. به عنوان فرد منتظر برای این که دچار غفلت نشویم باید دائما مراقب باشیم و همانگونه که در سوره حشر می خوانیم همدیگر را سفارش به صبر و حق کنیم، یکدیگر را در تقوا و نیکی کمک کنیم و سعی کنیم جامعه خود را از منکرات پاکسازی و اصلاح کنیم.

این کارشناس علوم قرآنی در ادامه افزود: اگر انسان تصمیم به یاری دین خدا، برقراری عدل در جامعه و پاکسازی و اصلاح جامعه بگیرد خدا امور دنیای او را اصلاح خواهد کرد. در روایات آمده است هر کسی که امور آخرتی خود را اصلاح کند خداوند امور دنیوی او را اصلاح می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خوش نظر درباره اعمال فرد منتظر در روز جمعه خاطرنشان کرد: مهمترین ذکر که برای فرد منتظر در روز جمعه توصیه شده صلوات است. افراد سعی کنند دعای فرج اعم از دعای سلامتی حضرت مهدی (عج) و الهی عظم البلاء را بخوانند. دعای ندبه در صبح جمعه و دعای سمات در عصر جمعه از دعاهایی است که خواندن آن معنویت فرد منتظر را بالا می‌برد، او را برای ظهور و فرج امام زمان(عج) آماده کرده و انگیزه می‌دهد که خود و جامعه‌اش را از انحراف و غفلت در امان نگه دارد.

منبع:میزان

انتهای پیام/

همه چیز درباره مهم ترین دعاهای روز جمعه



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه کسانی شایستگی و لیاقت ظهور حضرت مهدی (عج) را دارند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..