تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کسری سالانه یک میلیارد و 550 متر مکعبی آب در خراسان رضوی

کل منابع آبی خراسان رضوی ،چهار میلیارد و 450 میلیون مترمکعب در سال و میزان مصرف سالانه استان شش میلیارد مترمکعب آب است.

به گزارش خبرگزاری صداوسيما ، مرکز خراسان رضوی ، سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی امروز در سخنرانی پیش از خطبه کسری سالانه یک میلیارد و 550 متر مکعبی آب در خراسان رضویهای نماز جمعه این هفته مشهد افزود: با مصرف بیش از اندازه، چشمه ها و قناتها کم آب و شور می شوند و زمین نشست می کند و با فرونشست زمین در نقاط مختلف، تاسیسات خطوط انتقال انرژی، آب، گاز و ساختمانها دچار حوادث ناگواری میشوند.

محمد علایی گفت: اگر اسراف نکنیم در خصوص جیره بندی و قطعی آب هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: دولت طرحی برای سازگاری با کم آبی دارد و کارگروههایی در این ارتباط در استانها تشکیل شده اند. در هر کارگروه در هر حوزه و شهرستان منابع، مصارف و برنامه مدونی تعریف شده است و به زودی این برنامه عملیاتی می شود.

وی همچنین با تشکر از شهرداری مشهد بخاطر حذف چمنهای پرآبخواه و همچنین سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برای استفاده صحیح و بجای آب در امور زراعت افزود: باید در همه حوزه ها آب را درست و بجا مصرف کنیم و دولت هم مصمم است صرفه جویی را از خود آغاز کند.

علایی گفت: بنا بر گزارش سازمان جهاد کشاورزی 76 هزار هکتار صیفی و جالیز در سطح خراسان رضوی کشت می شودکه در مجموع 988 میلیون مترمکعب آب مصرف می کند.

ویافزود: اگر همین کشت در گلخانه انجام شود فقط 80 میلیون مترمکعب آب نیاز خواهد داشت. در این صورت 900 میلیون مترمکعب آب صرفه جویی می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کسری سالانه یک میلیارد و 550 متر مکعبی آب در خراسان رضوی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..