تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرعت فراتر از ۳ گیگاهرتز روی موبایل با تراشه‌های جدید سامسونگ

سرعت فراتر از ۳ گیگاهرتز روی موبایل با تراشه‌های جدید سامسونگ

به گزارش خبرآنلاین، ARM کار طراحی و فروش لایسنس تراشه‌ها را به سایر سازندگان انجام می‌دهد و با شراکت با کمپانی‌های بزرگ، برند خود را توسعه می‌دهد.{لینک}

در معماری 7 و 5 نانومتری تعداد بیشتری ترانزیستور در مقیاسی کوچک‌تر جای‌داده می‌شود و درنتیجه قدرت بیشتری را در مقیاسی کوچک‌تر به‌عنوان خروجی عرضه می‌کند. همچنین مصرف انرژی را نیز پایین می‌آورد.

تراشه‌های جدید قرار است مرز 3 گیگاهرتز سرعت را بشکند.

بنابراین تراشه‌های جدید Artisan متعلق به ARM مبنای پردازنده‌های 7 نانومتری Foundry 7LPP و پردازنده‌های 5 نانومتری 5LPE می‌شوند. درنتیجه پردازنده کورتکس A76 به‌عنوان خروجی با سرعت‌بالای 3 گیگاهرتز خواهیم داشت.

واقعیت این است که ماژول‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هر دو از تراشه‌های 7 و 5 نانومتری نهایت استفاده را خواهند برد و برای پردازش سنگین داده‌های هوشمند و اینترنت اشیاء در اتصال به 5G استفاده خواهند شد.

در مقایسه باید گفت اسنپ دراگون 845 کوآلکوم و تراشه A11 اپل هر دو از معماری 10 نانومتری بهره‌مند هستند، درحالی‌که سایر تراشه‌های مربوط به میان رده‌ها از معماری 14 تا 28 نانومتری استفاده می‌کنند.

کُد هسته کورتکس 76 روی 64 بیت تعریف‌شده و اولین تراشه ARM در این بخش محسوب می‌شود اما اپلیکیشن‌های 32 بیتی را نیز پشتیبانی می‌کند.

اوایل 2019 شاهد ورود کورتکس 76 خواهیم بود و گلکسی اس 10 یکی از اولین گوشی‌هایی خواهد بود که از این تراشه بهره‌مند می‌شود.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرعت فراتر از ۳ گیگاهرتز روی موبایل با تراشه‌های جدید سامسونگ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..