تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جایگزینی برای نوبل ادبیات!/ دبیران جایزه جهانی کتاب سال ابقا شدند

جایگزینی برای نوبل ادبیات!/ دبیران جایزه جهانی کتاب سال ابقا شدندبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان هفته گذشته اتفاقاتی در حوزه ادبیات ایران و جهان رخ داد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می کنیم:

جایگزین نوبل ادبیات معرفی شد

آکادمی سوئد که به خاطر رسوایی جنسی همسر یکی از اعضایش تصمیم گرفته بود جایزه نوبل ادبیات را برگزار نکند، حالا در قالب گروهی از شخصیت‌های فرهنگی این کشور طرحی جایگزین برای تقدیر از چهره‌های ادبی جهان ارائه کرده‌ است. این گروه اعتراض نمادین به رسوایی جنسی آکادمی را علت این تصمیم عنوان می‌کنند.

این در حالی است که بنیاد نوبل اعلام کرده بود جایزه نوبل ادبیات 2018 که چندی پیش به دلیل رسوایی جنسی به 2019 موکول شد، باز هم به تعویق خواهد افتاد.

جدیدترین مصوبات بیست و یکمین دوره کنگره شعر دفاع‌مقدس اعلام شد

شورای سیاست‌گذاری شعر دفاع‌مقدس پنجمین جلسه خود را با موضوع «برگزاری بیست و یکمین دوره کنگره شعر دفاع‌مقدس (استانی ـ سراسری)» روز سه‌شنبه مورخ 12 تیرماه 1397 با حضور سرتیپ دوم ستاد حمیدرضا گرامی، محمود اکرافی‌فر، جواد محقق،‌ علی محمد مؤدب، مصطفی محدثی خراسانی، علی داودی، رضا اسماعیلی، سعیدی‌راد، سیدرضا میربابا و مریم رضایی در محل این سازمان برگزار کرد.

نامزدهای بخش ادبیات کودک جایزه پروین اعتصامی معرفی شدند

در فاصله کمتر از دو هفته تا برگزاری اختتامیه هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی، اولین گروه از نامزدهای بخش‌های پنج‌گانه جایزه مشخص شد. داوران بخش ادبیات کودک که آثار منتشر شده در حوزه ادبیات کودک و نوجوان طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده‌اند، ۵ اثر را به عنوان نامزد‌های نهایی این بخش به دبیرخانه معرفی کردند.

«خداحافظی در خیابان پاییز» سروده مریم اسلامی، «شاخ دماغی‌ها» نوشته سیده عذرا موسوی، «شب‌های بی‌ستاره» نوشته مرضیه نفری، «کاش یکی قصه‌اش را می‌گفت» نوشته شکوه قاسم‌نیا و «کلید کلید، دسته کلید» سروده اکرم کشایی نامزد‌های این بخش هستند.

دبیران علمی جایزه کتاب سال و جایزه جهانی کتاب سال ابقا شدند

سیدعباس صالحی در حکمی حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی مهدوی راد را به عنوان دبیر علمی سی و ششمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

رمان جدید فخر یاسری منتشر شد

«با تو تا کجا...!» تازه‌ترین اثر داستانی است که از فرزین فخر یاسری، نویسنده پیشکسوت منتشر شده است.

این رمان در ۲۰۲ صفحه، روایتگر شخصیت‌های پرشماری از مردم شمال کشور است؛ با دغدغه‌های نسل‌های مختلف و در جست‌وجوی خوشبختی. «با تو تا کجا» را انتشارات آرادمان به‌بهای ۲۰ هزار تومان منتشر کرده است که پیش از این نیز رمان «تنهایی المیرا» را از همین نویسنده منتشر کرده بود.

نامزدهای بخش پژوهش‌های ادبی جایزه پروین اعتصامی اعلام شد

هیات داوران این بخش متشکل از دکتر محمدسرور مولایی، دکتر آرزو رسولی و دکتر میلاد عظیمی، نامزدهای بخش پژوهش های ادبی هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی را به شرح ذیل اعلام کردند:

- «ادبیات بینافرهنگی نویسندگان برون تبار در آلمان» به قلم نرجس خدایی از انتشارات علمی و فرهنگی
- «جایگاه و نقش های زنانه در مجالس شبیه خوانی و تخت حوضی (در سال های 1200-1357 ه.ش.)» به قلم عسل عصری ملکی از انتشارات دانشگاه سوره
- «کتاب شناسی نقد و بررسی ادبیات داستانی معاصر» نوشته فاطمه فرهودی پور از انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی
- «مکتب های ادبی جهان» به قلم مریم حسینی از انتشارات فاطمی
- «یکی به نعل، یکی به میخ (بررسی طنز گل آقا در «دو کلمه حرف حساب»)» به قلم نجمه زارع بنادکوکی از انتشارات سوره مهر

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جایگزینی برای نوبل ادبیات!/ دبیران جایزه جهانی کتاب سال ابقا شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..