تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خرامه؛شهر خورشید و ماه در استان فارس+تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهری در۷۵کیلومتری شرق شهر شیراز قرار دارد که با نام خرامه شناخته می شود.

این شهر در شهرستان خرامه استان فارس قرار گرفته است.

خرامه؛شهر خورشید و ماه در استان فارس+تصاویر

بنابر روایتی نام خرامه از کلمه خورمه به معنای خورشید و ماه که نام دختران بهرام گور، پادشاه ساسانی بوده گرفته شده است البته برخی نیز تصور می کنند که خرامه به معنای مکان خرم است.

در این میان برخی از افراد تصور می کنند که نام خرامه از کلمه خورماه( نام روز یازدهم از ماه های ایران) گرفته شده است.

خرامه؛شهر خورشید و ماه در استان فارس+تصاویر

براساس شواهد تاریخی، پیشینه شهر خرامه به سال۵۰۰میلادی برمی گردد.

لازم به ذکر است؛ از جاذبه های گردشگری شهر خرامه می توان به قلعه بهرام گور خرامه،حمام کهنه،حمام نو،سنگ لا اله الا الله خرامه ،چهار طاقی خرامه،کاروانسرای دیودان،بند امیر و امامزاده اسحاق(ع) اشاره کرد. سنگ لا اله الا الله سنگی است که کلمات لا اله الا الله و محمد رسول اله روی آن حکاکی شده است.

خرامه؛شهر خورشید و ماه در استان فارس+تصاویر

انتهای پیام/

خرامه؛شهری عجیب در استان فارس



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خرامه؛شهر خورشید و ماه در استان فارس+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..