تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهکاری جالب برای درمان وزوز گوش!

بررسی‌ها نشان می‌دهد ذهن آگاهی (mindfulness) می‌تواند راهکار مناسبی در درمان وزوز گوش باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یافته‌های جدید حاکی از آن است شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی به مبتلایان به وزوز گوش که درمان‌های دیگر در آنان موثر نیست کمک می‌کند.

عارضه وزوز گوش باعث می‌شود فرد صداهایی را بشنود اگرچه منبع بیرونی صدا وجود ندارد. حدود ۵۰ میلیون نفر در آمریکا به این عارضه دچار هستند و در برخی از آنان صداها به میزانی آزار دهنده می‌شود که زندگی روزمره آنان را مختل می‌سازد.

اگرچه در حال حاضر درمانی برای وزوز گوش وجود ندارد اما راهکارهای متعددی هست که افراد با کمک آنها می‌توانند بیماری خود را کنترل کنند.

یکی از تکنیک‌های مورد استفاده آرام‌سازی با بیوفیدبک است. این راهکار روش موثری در کاهش شدت وزوز گوش است هرچند مطالعات اخیر نشان می‌دهد خود آگاهی راهکار موثرتری است.

در این بررسی گروهی از محققان آمریکایی به تاثیر شناخت درمانی مبتنی بر خود آگاهی در درمان وزوز گوش در ۱۸۲ بیمار پرداختند. این مطالعه در مدت زمان هشت هفته انجام شد. در این بازه زمانی سطح پریشانی روانی، پریشانی ناشی از وزوز گوش، پذیرش این عارضه و سطح خودآگاهی مورد ارزیابی قرار گرفت.

افراد مبتلا به عارضه وزوز گوش ممکن است دچار افسردگی شوند اما درمان افسردگی با مهارکننده‌های باز جذب سروتونین این عارضه را تشدید می‌کند.

محققان ارزیابی‌های لازم را قبل و بعد از شناخت درمانی مبتنی بر خود آگاهی انجام داده و متوجه بهبود چشمگیر در وضعیت بیماران شدند.

شناخت درمانی مبتنی بر خود آگاهی به فرد آموزش می‌دهد در زمان حاضر زندگی کند و شرایط را بپذیرد.

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهکاری جالب برای درمان وزوز گوش!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..