تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهره‌برداری از ۱۲ هزار میلیارد تومان طرح صنعتی در فارس

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ علمی همتی بعدازظهر امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان فارس اظهار داشت: سال گذشته باوجود تنگنا‌های پیش روی صنعتگران و تولیدکنندگان ۲۲۰ طرح در حوزه صنعت با اشتغال‌زایی ۴۵ هزار نفر در حوزه معدن، تجارت، اصناف و فرش به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هزار و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی و صنعتی از استان فارس به خارج از کشور صادرشده است، افزود: میزان صادرات سال گذشته استان فارس نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ حدود ۲۵ درصد رشد داشته است.

همتی بیان داشت: ارتباط منطقی در سطح منطقه‌ای، بین‌المللی و جهانی، ارائه تسهیلات بانکی به‌موقع در حوزه اشتغال، کسب‌وکار و نیز تولید مهم‌ترین رویکرد سازمان صنعت و معدن فارس است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: تا پایان سال جاری ۱۲ هزار میلیارد تومان طرح‌های عمرانی و اقتصادی در حوزه صنعت در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها تنگنا‌های بسیاری را برای سرمایه‌گذاران در حوزه صنعت و تجهیز ماشین‌آلات نوین به وجود آورده است، افزود: با تشکیل کمیسیون نظارت توسط ۱۳ دستگاه ازجمله شورای استان نظارت بر تنظیم بازار، ساماندهی تولیدات صنعتی و توجه به زیرساخت‌های صنعتی در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اضافه کرد: برای برون‌رفت از معضل بروکراسی بدون مجوز هیچ معدنی نمی‌تواند فعالیت کنند و در این راستا در صورت تقاضا از سوی تولیدکنندگان یک‌روزه مجوز فعالیت‌های صنعتی صادر می‌شود.

همتی ابراز داشت: برای مقابله با خشکسالی و هدر رفت آب به صنایعی که جزء منابع آب‌بر هستند مجوز فعالیت داده نمی‌شود.

دولت از پنهان کاری خودداری کند

رئیس شورای اسلامی استان فارس نیز در این نشست اظهار داشت: به‌عنوان نماینده ۸ هزار و ۵۰۰ عضو شورای اسلامی استان ازلحاظ قانونی مدیون مردم هستیم و باید همواره چالش‌ها و معضل معیشتی و اقتصادی که ناشی از تحریم‌ها است را به‌گونه‌ای شفاف به مردم بازگو کرده و دولت نیز باید در این راستا گام بردارد و از پنهان‌کاری خود‌داری کند.

علی خرمی خاطرنشان کرد: دولت باید در شرایط کنونی که در فکر تسریع در ارائه زیرساخت‌های اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی است، درصدد اجرایی شدن ۲۰ درصد افزایش حقوق کارمندان و کارگران باشد.

وی تصریح کرد: نظام مقدس ایران اسلامی با پشتوانه و حمایت مردم در تمام عرصه‌ها توانست به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد و اگر تعامل با مردم کمرنگ شود دچار خسارت و آسیب‌های جبران‌ناپذیری می‌شویم.

رئیس شورای اسلامی استان فارس با اشاره به بحران کم‌آبی در کشور به‌ویژه استان فارس که مشکل بسیاری را برای استان به‌وجود آورده است، افزود: اگر دولت بر منابع آبی کشور نظارت نکند کار به‌جایی نخواهد برد.

وی بیان داشت: در مدت ۳۵ سال تمامی تولیدات را به بخش کشاورزی سپرده و مقام نخست در تولید غله را که علاوه بر اینکه هیچ‌گونه نفعی نصیب این استان نشده بلکه تمامی دشت‌ها درمعرض خطر خشکسالی قرارگرفته را نصیب خود کردیم.

این مسؤول اضافه کرد: برای برون‌رفت از بحران خشکسالی به‌ویژه در بخش کشاورزی نیاز به تغییر الگوی مصرف کشت و مدیریت در مصرف آب به‌عنوان مایه حیاتی باید موردتوجه قرار گیرد.

اعتبارات عادلانه توزیع شود

عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: مهم‌ترین رویکرد نظام اسلامی رفع تبعیض و برقراری عدالت اجتماعی در تمامی ابعاد اجتماعی است.

سید عبدالرزاق موسوی افزود: مهم‌ترین ارزش‌های بنیادین اخلاقی در جمهوری اسلامی برقراری عدالت بوده و بر اساس قوانین اسلامی دولت مکلف به رفع تبعیض ناروا و نیز جلب همکاری شورا‌ها در برنامه‌های عمومی و اجرایی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر درآمد دولت عادلانه و بر اساس شاخص‌ها توزیع شود بسیاری از مشکلات جامعه کاهش‌یافته و شورای اسلامی نیز باید در این مسیر گام بردارد تا به اهداف مردمی خود دست یابد.

انتهای پیام/پ




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهره‌برداری از ۱۲ هزار میلیارد تومان طرح صنعتی در فارس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..