تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رایزنی همزمان کره‌ای ها در تهران و واشنگتن درباره تحریم نفتی

به گزارش شما نیوز ، به نقل از هانک‌یوره کره، مقامات کره‌جنوبی قبل از تکمیل فرایند بازگشت تحریم‌ها، نمایندگانی را به ایران فرستاندند و حالا درحال برنامه‌ریزی برای مذاکراتی با دولت ترامپ در اواسط جولای هستند.

یکی از مقامات ارشد وزارت امورخارجه کره جنوبی گفت: آمریکا تاریخ ۴ نوامبر را به عنوان تاریخ بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، تعیین کرده است و ما معتقدیم این تاثیر بزرگی نه‌تنها بر بخش پتروشیمی کره خواهد داشت بلکه به کل سیستم پرداخت برای صادرات (بین ایران و کره) آسیب خواهد زد. اولین دور مذاکرات با آمریکا در ماه می و پس از این‌که آمریکا اعلام کرد تحریم‌های علیه ایران را باز خواهد گرداند برگزار شده بود.

این مقام رسمی کره گفت: درحالی‌که روابط ما با ایالات‌متحده اهمیت دارد، روابط ما با ایران هم مهم هستند. به همین علت است که نمایندگان دولت کره، هفته گذشته از ایران دیدن کردند.

او با اشاره‌به این که سئول چاره‌ای به جز شرکت کردن در تحریم‌ها ندارد گفت: سئول بیشترین تلاش خود را در مذاکرات خواهد کرد تا بتواند روابط خود با ایران را حفظ کند.

اگر آمریکا آن‌طور که انتظار می‌رود از متحدانش بخواهد واردات نفت از ایران را تا ۴ نوامبر به طور کامل قطع کنند، این ضربه سنگینی به اقتصاد کره‌جنوبی خواهد زد که وابستگی زیادی به نفت خام ایران دارد. درحال حاضر ۱۳ درصد واردات نفت خام کره از ایران است. میعانات نفتی، که نقش مهمی در صنعت پتروشیمی کره‌جنوبی ایفا می‌کنند، ۷۳ درصد از واردات نفت ایرانی را تشکیل می‌دهند و بیش از نیمی (۵۳ درصد) از واردات میعانات نفتی کره‌جنوبی از ایران می‌آیند.

همچنین حفظ حساب‌هایی که بانک مرکزی ایران در ووری بانک کره و سایر بانک‌های کره‌جنوبی با محوریت ارز کره‌ای، وون، باز کرده، اهمیت دارد. ایران و کره‌جنوبی از این حساب‌ها برای پرداخت‌های واردات و صادرات استفاده می‌کنند. این سیستم پرداخت به وون در سال ۲۰۱۰ ایجاد شد که تحریم‌هایی علیه ایران وضع شده بودند تا تضمین شود که صادرکنندگان و واردکنندگان کره‌ای می‌توانند تراکنش‌های پایداری با ایران داشته باشند. امروز همچنان از این سیستم برای انجام پرداخت‌های صادرات و ورادات بین دو کشور استفاده می‌شود.

این حساب‌ها به این ترتیب کار می‌کنند: پالایشگاه‌های نفت کره‌جنوبی نفت خام را از ایران وارد می‌کنند، پرداخت‌های خود را در این حساب‌ها واریز می‌کنند، درحالی‌که شرکت‌هایی هم که به ایران صادرات دارند پول خود را از همین حساب‌ها برداشت می‌کنند. اگر با بازگشت تحریم‌های آمریکا، واردات نفت از ایران خیلی کاهش پیدا کند یا متوقف شود، تراز این حساب‌ها به هم می‌ریزد و به این ترتیب شرکت‌های کره‌جنوبی در صورت صادرات به ایران، راهی برای دریافت پول خود نخواهند داشت.

به اعتقاد این مقام دولتی کاهش واردات نفت ایران اجتناب ناپذیر است، اما آن‌چه در این مذاکرات برای کره کلیدی است این است که با قانع کردن آمریکا برای اعطای معافیت به سیستم پرداخت با وون کره، آسیبی که به اقتصاد کره وارد می‌شود را کاهش داد.

در سال ۲۰۱۲ دولت کره‌جنوبی پس از این‌که به شکل قابل‌توجهی واردات نفت خام ایران را کاهش داد از آمریکا نسبت به تحریم‌های ایران معافیت دریافت کرد. حالا دوباره سئول در نظر دارد آمریکا را در مورد تاثیر نفت خام ایران بر اقتصاد کره، قانع کند تا شاید آمریکا بخشی از تحریم‌ها را در این مورد کاهش دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رایزنی همزمان کره‌ای ها در تهران و واشنگتن درباره تحریم نفتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..