تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صبوری چه پاداشی دارد؟

صبوری چه پاداشی دارد؟به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛صبر و استقامت نه تنها ریشه در ایمان دارد؛ بلکه در ایمان، نقش کلیدى دارد. از امام صادق(ع) حکایت شده است: «صبر، نسبت به ایمان مانند سر نسبت به بدن است، پس همان‌گونه که اگر سر برود بدن نیز از بین می‌رود؛ اگر صبر برود ایمان نیز از بین می‌رود»در ادامه  می توانید متنی را از  حجت الاسلام عباس اخوان درباره صبر  بخوانید:

حکیمانه!

رویداد‌هایی که در این عالم پیش میاید، از دو حالت خارج نیست: یا دلخواه و مطابق میل ما هستند و یا بر خلاف طبع و میل ما.

سلامتی، رفاه، راحتی، آسایش، هوای خوب و چیز‌هایی از این قبیل که بر وفق مراد ما هستند، نعمت اند. از سوی دیگر، مریضی، فقر، گرفتاری، قرض و مانند آن‌ها که موافق میل ما نیستند، بلا هستند.

عالم دنیا سرشار از این دو نوع حادثه است. کسی نیست که در زندگی هیچ امر خوشایندی نداشته باشد؛ یعنی هیچ نعمتی نداشته باشد، هم چنین کسی هم نیست که هیچ مشکلی نداشته باشد: لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فِی کَبَد؛ ألبلد: ۴
زندگی انسان در این عالم توأم با رنج و سختی است.

آموزه‌ها و تربیت ناب دینی به ما می‌آموزد که در برابر نعمت‌ها شکرگزار باشیم، تا نعمت‌های الهی افزون شود، و در برابر بلا‌ها صبر * پیشه کنیم تا اجر ما افزون گردد.

کتاب: پند‌های امام صادق علیه السّلام به رهجویان صادق: ۱۹۶

*صبر پیشه کردن به معنای دست روی دست گذاشتن نیست. به معنای تلاش کردن و تحمّل نمودن است.

تنظیم از حجت الاسلام عباس اخوان

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صبوری چه پاداشی دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..