تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دعای بسیار مجرب که حاجتتان را بحق پنج تن برآورده می کند

توسل به ائمه و امامان در هنگام مشکلات و سختی ها یکی از آرامش بخش ترین چیزهاست. دل انسان آرام می شود. در این مطلب دعای برآورده شدن حاجات را برایتان قرار داده ایم تا با خواندن آن هم دلتان آرام شود هم اگر خدا بخواهد به حاجتتان برسید. متن این دعا را در ادامه می خوانید.

دعای برآورده شدن حاجات

این دعا برای بعد از نمازهای یومیه بسیارتوصیه شده است.

دعای برآورده شدن حاجاتمتن دعای برآورده شدن حاجات

بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم

اِلهی بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ اَنتَ المَحمُودُ وَ بِحَقِّ عَلیٍّ وَ اَنتَ العالی وَ بِحَقِّ فاطِمَهَ وَ
اَنتَ فاطِرُ

السَّمواتِ و الأرضِ وَ بِحَقِّ الحَسَنِ وَ اَنتَ المُحسِنُ وَ بِحَقِّ الحُسَینِ وَ اَنتَ قَدیمُ الأِحسانِ

اِلهی بِاخُصِّ
صِفاتِک وَ بِعِزِّ جَلالِک وَ بِأعظَمِ اَسمائِک وَ بِعِصمَهِ اَنبیائِک وَ بِنورِ اَولیائِک وَ بِدَمِ

شُهَدائِک وَ بِمُناجاتِ فُقَرائِک وَ
بِدُعاءِ صُلَحائِک اَسئَلُکَ زِیادَهً فِی العِلمِ وَ صِحَّهً فِی الجِسمِ وَ

بَرَکَهً فِی الرِزقِ وَ طولآ فِی العُمرِ وَ تَوبَهً
قَبلَ المَوتِ وَ راحَهً عِندَ المَوتِ وَ مَغفِرَهً بَعدَ المَوتِ وَ

نَجاهً مِنَ النّارِ وَ دُخُولآ فِی الجَنََّهِ وَ
عافیَهً فِی الدُّنیا وُ الاخِرَهِ اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ(dot)

بعد از گفتن چند مرتبه : اَمَّن یُجیبُ المُضطَرَّ اِذا
دَعاهُ وَ یَکشِفُ السُّوء

بگو : یا مُجیبَ المُضطَرّ (۳مرتبه)

اَجِبِ المُضطَرّ بِحَقِّ المُضطَرّ وَ نَحنُ المُضطَرّونَ وَ صَلَّی اللهُ
عَلی سَیِّدَنا مُحَمَّدٍ وَ الِه الطّاهِرینَ.

بد نیست جایگاه دعا نزد اهل بیت(ع) را بدانید

وی در مورد جایگاه دعا در نزد اهل بیت(ع) گفت: در فرهنگ اهل بیت (ع) به تبع قرآن راجع به دعا مطالب گوناگونی بیان شده است. دعا امری است از ناحیه خدا که اجابت آن را ضمانت فرموده است. در فرهنگ اهل بیت(ع) یکسری اموری که می تواند به استجابت دعا کمک کند مطرح شده که یکی از آنها تأکید بر دعای جمعی است.

آیت الله هادوی تهرانی افزود: در فرهنگ اهل بیت(ع) بر دعا به یکدیگر تأکید شده است. همچنین در روایات وارد شده است وقتی از خدا دو چیز بخواهید که یکی از آنها حتما اجابت می شود دعای دیگری نیز مستجاب خواهد شد. یکی از دعاهایی که حتما اجابت می شود “صلوات” بر پیامبر و اهل بیت است که خودش دعا است. به همین دلیل تأکید کردند که دعای خود را همراه با صلوات بیان کنید تا خداوند به آن کرم و لطف خودش آن دعای دیگر را نیز بپذیرد.

وی تأکید کرد: البته دعا آدابی دارد که در روایات به آن اشاره شده است و شخص باید توجه داشته باشد که با چه کسی سخن می گوید و چه خواسته ای از خدا می طلبد و خواسته اش بر خلاف خواسته الهی و در مسیر گمراهی و جهالت نباشد.

مدرس عالی حوزه علمیه قم افزود: یکی از مجموعه های مهم معارف اهل بیت(ع) ادعیه ای است که از این بزگواران به جا مانده است که باید به فرازها توجه داشته و معرفت به کیفیت دعا را در خود ارتقا بخشیم. همینطور صحیفه سجادیه که مجموعه معارفی است که به تعبیر امام خمینی(ره) قرآن صاعد است و مفاهیم بلند معرفتی را در خود گنجانده است.

برخی عوامل تأثیرگذار در اجابت دعادعای برآورده شدن حاجاتشرح دعای برآورده شدن حاجات

وی به برخی از آسیبهای مجالس دعا اشاره کرد و گفت: یکی از آفات مجالس دعا بیان مطالب خرافی و اطلاعات نادرست است. اگر این دعاها با سنت و آدابی همراه شود که این سنت و آداب مورد قبول اهل بیت(ع) نباشد اینجاست که دعا از مسیر اصلی خود منحرف شده است. جامعه ایران یک جامعه دینی است و گاهی این علاقه به دین مورد سوء استفاده برخی افراد سودجو قرار می گیرد که برای دستیابی به مطامع شخصی خود از احساسات و عواطف پاک مردم سوء استفاده می کنند و آگاهی و توجه مردم به این مسئله باعث می شود هم از آثار و فواید دعا بهره بیشتری ببرند و هم از آسیبها در امان بمانند.

آیت الله هادوی تهرانی به برخی عوامل تأثیرگذار در اجابت دعا اشاره کرد و افزود: زمان دعا بسیار اهمیت دارد؛ با اینکه دعا اختصاص به زمان خاصی ندارد اما در بعضی زمانها دعا اثرات ویژه ای دارد که دعا در شب یکی از آن زمانهاست که امر به نماز شب و آن تعبیری که در مورد “مقام محمود” در قرآن آمده است نشان می دهد که دعای در شب تأثیراتی دارد که شاید در روز آن تأثیر را نداشته باشد.

رئیس مؤسسه رواق حکمت افزود: شاید علتش این است که شب به تعبیر قرآن فرصتی است برای آرامش، آن آرامش زمینه ارتباط معنوی را تقویت می کند به همین دلیل دعای در شب، سحرخیزی و شب زنده داری در رشد معنوی بسیار مؤثر است. علاوه بر آن ماه مبارک رمضان زمان بسیار ارزشمندی است که در آن ضیافت و مهمانی الهی برپا است. همه انسانها در همه لحظات زندگی مهمان خدا هستند اما برخی در ماه مبارک رمضان به صورت خاص دعوت شدند که از دعا نباید در این زمان غافل بود.
التماس دعا.

کانون پاسخ به سوالات دینی و مهر نیوز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دعای بسیار مجرب که حاجتتان را بحق پنج تن برآورده می کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..