تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعلام آمادگی سپاه در اجرای طرح‌های رفع تنش‌آبی

معاون هماهنگ‌کننده گروه تخصصی ‌کربلا قرارگاه خاتم الانبیا(ص) گفت:با توجه به خشکسالی کشور آماده کمک در اجرای طرح‌های رفع تنش‌آبی در کلانشهرها هستیم.

به گزارش صدخبر   سرهنگ نورالله صدرا، معاون هماهنگ کننده گروه تخصصی کربلا قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) بامداد امروز، پنجشنبه 14 تیرماه در مراسم بهره برداری آزمایشی از خط دوم طرح آبرسانی غدیر خوزستان در ایستگاه ام الدبس به خشکسالی ها و تنش آبی در سال های اخیر و بخصوص در خوزستان اشاره کرد و گفت: قرارگاه خاتم الانبیا (ص) تمام ظرفیت های خود را در کنار دولت برای پروژه ها و طرح های مهم با هدف خدمت رسانی به مردم در دستور کار قرار داد.

وی طرح آبرسانی غدیر در خوزستان را مهم ترین این طرح ها عنوان و بیان کرد: تفاهم نامه این طرح در سال 1396 بین سپاه خاتم الانبیا (ص)، مسئولان استانی و وزارتخانه مربوطه به امضا رسید و عملیات اجرایی آن از مردادماه سال گذشته کلید خورد.

سرهنگ صدرا در ادامه اظهار داشت: در ابتدای کار گروه های مختلف سپاه خاتم الانبیا(ص) وارد منطقه شدند و با آماده سازی 13 کارخانه نورد و تولید لوله در کشور موفق شدیم با حدود 180 هزار تن ورق مورد نیاز این طرح را تامین نماییم.

معاون هماهنگ کننده سپاه خاتم الانبیا (ص) با اشاره به اینکه درحال حاضر حدود 90 کیلومتر خط انتقال انجام و ‌140 کیلومتر لوله نیز تولید شده است تصریح کرد: پس از افتتاح آزمایشی خط دوم طرح غدیر، کار خود را برای نهایی شدن این طرح آغاز خواهیم کرد.

وی به گستردگی کار در پروژه آبرسانی غدیر اشاره کرد و افزود: موسسات ولیعصر(عج) و اروندان سپاه خاتم الانبیاء وارد منطقه شده و 650 نیروی زبده مشغول به کار هستند و در هفته های اخیر بر سرعت کار آن ها افزوده شده است.

سرهنگ نورالله صدرا ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک مشکل ناپایداری و کیفیت آب شرب در شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان به طور کامل حل شود.

محمدرضا شمسایی، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان نیز در این مراسم، بهره برداری آزمایشی طرح غدیر را مربوط به شهرستان های آبادان، شادگان و خرمشهر عنوان کرد و بیان داشت: به سرانجام رسیدن طرح آبرسانی غدیر حاصل هفته ها تلاش شبانه روزی دست اندرکاران این پروژه است.

وی با بیان اینکه تا 10 گذشته تمام آب شرب شهرها و روستاهای استان از محل رودخانه هایی که از این شهرها عبورمی کردند، تامین می شد، اذعان کرد: اما در سال های اخیر به مرور زمان به سبب ورود زهاب‌های کشاورزی آب شور شد و نیاز بود آب از بالا دست سدها به شهرها منتقل گردد.

شمسایی با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی غدیر از سال 1387 آغاز شده و عمده کارهای انجام شده مربوط به 4 سال اخیر است، گفت: بخشی از طرح آبرسانی غدیر مربوط به شرق استان و باقی آن مربوط به شهرهای شمال شرق با 7 شهر است و‌700 روستا تحت پوشش قرار می گیرند.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: طرح مربوط به جنوب شرق استان نیز به تازگی به مناقصه رفته و بزودی عملیات اجرایی آن برای تامین آب این مناطق آغاز می گردد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان اعتبار هزینه شده در بخش آبرسانی در این 4 سال به غیر از طرح غدیر را بیش از 20 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان به دلیل پایین بودن کیفیت و شوری آب در اولویت طرح آبرسانی غدیر قرار داده شده و انتظار می رود در روزهای آینده دیگر در این زمینه در این شهرها مشکل اب وجود نداشته باشد.

وی بیان کرد: اکنون خط انتقال آب به آبادان و خرمشهر کشیده شده و حدود 400 لیتر به ازای هر نفر آب تحویل تصفیه خانه می دهیم، اما مسأله فرسودگی برخی خطوط یکی از مشکلات ما بوده که در 2 سال اخیر با توجه به پیگیری های استاندار اقدامات خوبی در این بخش صورت گرفته است.

محمدرضا شمسایی افزود: در حال حاضر با خط اول 400 لیتر آب منتقل می شود و خط دوم به عنوان پدافند غیرعامل کشیده شده تا در صورت ایجاد مشکل در خط انتقال اول، آب آبادان و خرمشهر قطع نشود.

وی با بیان اینکه احداث یک سد خاکی و 3 سد با قفل کشتی رانی بر روی رودخانه کارون از سال های گذشته آغاز شده اظهار داشت: یکی از آن ها امسال با حضور وزیر نیرو افتتاح شد و 2 سد دیگر در دست ساخت است و امیدواریم بتوانیم از این طریق ارتباط آب دریا با رودخانه ها را قطع نماییم.

شمسایی در پایان با اشاره به اینکه دولت در 15 فروردین 96 اعتبارات طرح آبرسانی استان را تصویب و ابلاغ کرده و ما در خرداد ماه توسط سپاه خاتم الانبیا کار را آغاز نمودیم تصریح کرد: طرح های غدیر هنوز ادامه داشته و در بخش های شمالی استان کارهای زیادی باید انجام شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعلام آمادگی سپاه در اجرای طرح‌های رفع تنش‌آبی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..