تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا انتخاب برندهای لوکس با سطح هورمون تستوسترون در بدن مرتبط است؟

همان طور که احتمالاً می دانید هورمون تستوسترون در بدن مردان موجب بروز نشانه هایی مانند رشد و تقویت عضلات، توده استخوانی و صفات ثانویه جنسی می شود؛ اما چه رابطه ای میان این هورمون و علاقه به برندهای لوکسی مانند بوگاتی و لمبورگینی وجود دارد؟

پژوهش های جدید در زمینه هورمون تستوسترون که توسط تیمی از چند دانشگاه معتبر (از جمله سوربون فرانسه) انجام شده، نشان می دهند که سطح بالای هورمون تستوسترون در مردان باعث افزایش حس برتری جویی شده، و آنها را به انتخاب برندهای لوکس و متمایز ترغیب می کند.

تستوسترون همواره به عنوان عامل خشونت معرفی شده اما در تحقیقات جدید، پژوهشگران روی بعد دیگری از این هورمون متمرکز شده اند: آنها 243 مرد بین سنین 18 تا 55 سال را انتخاب کرده و به نیمی از آنها ژل حاوی تستوسترون دادند. نیم دیگر اما ژلی مشابه بدون هورمون دریافت کردند تا از نظر روانی شرایط برای هردو گروه یکسان باشد.

لمبورگینی چنتناریو - تستوسترون

پس از یک دوره استعمال ژل مذکور، محققان از سوژه های پژوهش خواستند میان برند لوکسی مانند «آرمانی» و برند با کیفیت اما غیر لوکس «نورث فیس» یکی را انتخاب کنند. نتیجه جالب بود: داوطلبانی که ژل حاوی تستوسترون را دریافت کرده بودند تمایل بیشتری به برند آرمانی داشتند.

هورمون ها بیش از آنچه فکر می کنیم در تصمیماتمان دخیل هستند

پژوهشگران برای اطمینان از نتیاج، تست خود را چند بار دیگر با موارد متفاوت تکرار کردند. در یکی از این آزمایشات به داوطلبان سه تبلیغ مختلف از ساعت مچی نشان داده شد: در تبلیغ نخست بر کیفیت و دوام بالای محصول تأکید شد، در مورد دوم ساعتی متمایز و لوکس نمایش داده شد و در تبلیغ آخر از کلماتی مانند اسپرت و «خراب نشدنی» برای ساعت مچی استفاده شد.

نتیجه آزمایش قابل پیش بینی بود؛ مردانی که ژل تستوسترون دریافت کرده بودند به ساعت دوم (لوکس) نمره بالاتری دادند که نشانگر تأثیر مستقیم هورمون مورد بحث بر نحوه تصمیم گیری آنها است.

پژوهش اخیر هرچند احتمالاً بیشتر به درد کمپین های تبلیغاتی و استفاده از حس تأکید بر مردانگی برای فروش بیشتر محصولات لوکس می خودرد؛ اما به همه ما یادآور می شود که هورمون ها بیشتر از آنچه فکر می کنیم در تصمیمات روزمره دخیل هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا انتخاب برندهای لوکس با سطح هورمون تستوسترون در بدن مرتبط است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..