تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ثبت بدترین عملکرد بازار جهانی سهام از سال 2010

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که بازار جهانی سهام در شش ماه نخست 2018 میلادی بدترین عملکرد خود از سال 2010 میلادی را ثبت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، به نقل از رویترز، گرچه بازارهای جهانی سهام طی سال 2017 میلادی عملکرد خوب و قابل توجهی داشتند ولی بازار سهام در شش ماه نخست امسال با افت یک تریلیون دلاری ارزش روبرو شده و بدترین عملکرد از سال 2010 میلادی را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش تنش های تجاری آمریکا و چین، سیاست های پولی سختگیرانه بانک های مرکزی جهان موجب شده تا ارزش شاخص ام اس سی آی برای 47 کشور جهان با افت یک تریلیون دلاری روبرو شود.

افزایش شاخص ارزش دلار آمریکا از یک سو که بهترین عملکرد را در 3 سال اخیر داشته و افزایش 16 درصدی قیمت جهانی نفت نقش مهمی در کاهش ارزش بازار سهام داشته و کشورهای نوظهور بیشتر از سایر کشورها از این مساله متضرر شده اند.

ارزش پزو پول ملی آرژانتین و ارزش لیره ترکیه به ترتیب 30 و 17 درصد کاهش داشته است. ارزش سهام در بازار چین بیش از 10 درصد افت داشته است.

سرمایه گذاران بین المللی اکنون به این جمع بندی رسیده اند که بانک های مرکزی بزرگ جهان دیگر تصمیمی برای اجرای سیاست های انبساطی پولی ندارند و این مساله می تواند در نهایت منجر به وقوع رکود اقتصادی شود.

ارزش دلار آمریکا در برابر یورو 3 درصد و در برابر ین ژاپن 2 درصد رشد داشته است. ارزش رئال برزیل نیز با افت 14 درصدی و ارزش روپیه هند با کاهش 7 درصدی روبرو شده است. در حالی که قیمت نفت با افزایش همراه شده ولی ارزش روبل روسیه بیش از 9 درصد کاهش داشته است.  




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ثبت بدترین عملکرد بازار جهانی سهام از سال 2010»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..