تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امضای تفاهمنامه همکاری معاونت امور هنری با منطقه آزاد چابهار

امضای تفاهمنامه همکاری معاونت امور هنری با منطقه آزاد چابهاربه گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید مجتبی حسینی معاون امور هنری ، عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم نامه با محوریت و برای همکاری ویژه در عرصه مد و لباس با توجه به مزیت های نسبی منطقه، پیشینه تاریخی و مشخصه های اجتماعی و فرهنگی چابهار در زمینه مد و لباس، پارچه و تزئینات لباس بین معاونت امور هنری و منطقه آزاد چابهار امضا شد.

این تفاهم نامه در چهار سرفصل است: سرفصل نخست ایجاد نهادی برای معرفی مد و لباس و طراحی و تزئینات وابسته در منطقه آزاد چابهار است. همچنین با توجه به اینکه موزه ای در این منطقه در حال ساخت است گالری هایی از موزه به مد و لباس اختصاص پیدا می کند تا به صورت دائمی و در سطح ملی طراحی ها و تزیینات مد و لباس را معرفی کند.

سرفصل دوم تفاهم نامه ایجاد مدرسه عالی هنر است که رویکرد اصلی آن احیای نظام استاد و شاگردی و استفاده از مدرسان ملی، شاخص و متخصص در زمینه مد و لباس است.

سرفصل سوم تفاهم نامه همکاری برای ایجاد آتلیه ها و کارگاه های مربوط به حوزه مد و لباس و صنایع وابسته است و تمهید و پیش بینی بازار مناسب عرضه به صورت بازارهای دائمی و مجازی و رویدادهای متناسب عرضه مانند نمایشگاه ها سرفصل چهارم این تفاهم نامه است.

 بر اساس این تفاهم نامه بخشی از هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در سال جاری در چابهار برگزار می شود.

این تقاهم نامه براساس مطالعات انجام شده و با توجه به پیشینه تاریخی، فرهنگی و اجتماعی منطقه چابهار در زمینه لباس و تزیینات آن و به منظور مستند کردن و معرفی سنت های هنری ایران در حوزه مد و لباس و تزیینات آن انجام شده است. در حال حاضر زنان بسیاری در استان سیستان و بلوچستان در خانه های خود در زمینه پارچه و سوزن دوزی و طراحی های هنری پارچه فعالیت می کنند.

یکی از حوزه هایی که معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه فعالیت های هنری و بازار هنر دنبال کرده است، چگونگی همکاری مناطق آزاد تجاری برای توسعه فعالیت های هنری است که به این منظور مطالعاتی در چند ماه گذشته درباره پیشینه و مشخصه های فرهنگی، هنری و اجتماعی مناطق آزاد انجام شد و پس از جلسات و مذاکراتی با مسئولان مناطق آزاد، برای توسعه فعالیت های هنری مناطق آزاد تجاری و تخصصی شدن فعالیت های هنری این مناطق متناسب با ویژگی ها و پیشینه هر منطقه طرحی آماده شد که در فاز نخست تفاهم نامه بین معاونت هنری و منطقه آزاد چابهار برای همکاری ویژه در عرصه مد و لباس انجام شد.

فاز نخست این طرح تفاهم نامه با منطقه آزاد چابهار در زمینه مد و لباس است و معاونت امور هنری فازهای بعدی طرح را برای توسعه فعالیت های هنری در سایر مناطق آزاد دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/

معاونت هنری با منطقه آزاد چابهار تفاهم نامه همکاری امضا کردند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امضای تفاهمنامه همکاری معاونت امور هنری با منطقه آزاد چابهار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..