تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شرکت زیرساخت به نسخه‌های فارسی تلگرام هیچ امکاناتی نداده است/ما امکانات و سرورها را در اختیار اپراتورها قرار می‌دهیم

رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شرکت زیرساخت امکانات را به

عباسی شاهکوه اعلام کرد که شرکت زیرساخت هیچگونه امکاناتی به طور مستقیم به نسخه‌های فارسی تلگرام نداده است و این شرکت امکانات را فقط در اختیار اپراتورها قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دستور قضایی فیلترینگ شبکه پیام‌رسان تلگرام در 10 اردیبهشت از سوی دادستانی تهران صادر شد. آن طور که در دستور قضایی آمده بود، این فیلترینگ باید به گونه‌ای باشد که محتوای پیام‌رسان تلگرام به هیچ نحوی در کشور قابل دسترس نباشد، اما پس از این مسدودسازی شاهد بودیم که تلگرام‌های فارسی به راحتی فعالیت می‌کنند که این موضوع موجب شده فیلترینگ تلگرام تا حد زیادی با چالش مواجه شود.

در هفته‌های اخیر برخی رسانه ها مطالبی مبنی بر چرایی فیلتر نشدن نسخه های فارسی تلگرام مطرح کردن؛ همچنین عبدالصمد خرم‌آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با انتشار مطلبی در کانال شخصی خود در خصوص دو نرم‌افزار هاتگرام و تلگرام طلایی ابراز داشت که هاتگرام و طلاگرام به طور غیر قانونی و بر خلاف دستور قضایی با امکانات وزارت ارتباطات دسترسی کاربران تلگرام را فراهم می‌کنند.

صادق عباسی شاهکوه رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اینکه چرا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات زیرساخت و امکانات در اختیار این دو ابزار قرار داده، اظهار داشت: شرکت ارتباطات زیرساخت، سرور یا هر نوع امکانات دیگر را فقط در اختیار پیام‌رسان‌های داخلیِ مورد تأیید مرکز ملی فضای مجازی قرار داده است که فهرست آن اعلام شده و همه از آن اسامی مطلع هستند. غیر از این چند پیام‌رسان داخلیِ مورد تأیید مرکز ملی فضای مجازی، شرکت زیرساخت به هیچ پیام‌رسان دیگری از جمله نسخه‌های فارسی تلگرام امکانات نداده است.

رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت ما امکانات و سرورها را در اختیار اپراتورها قرار می‌دهیم و اینکه آن‌ها با چه کسانی همکاری دارند، موضوع دیگری است؛ اپراتورها می‌توانند به خیلی‌ها سرویس بفروشند؛ در این رابطه من نمی‌توانم نظر دهم، چون ما در شرکت زیرساخت از جزئیات اینکه اپراتور‌ها با چه کسانی کار می‌کنند، مطلع نیستیم. اما نکته‌ی مهم این است که شرکت ارتباطات زیرساخت به طور مستقیم هیچ زیرساختی به تلگرام‌های فارسی نداده‌ایم. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شرکت زیرساخت به نسخه‌های فارسی تلگرام هیچ امکاناتی نداده است/ما امکانات و سرورها را در اختیار اپراتورها قرار می‌دهیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..