تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساخت سنگین وزن‌ترین سفینه فضایی جهان/ چینی‌ها رقیب روسیه می‌شوند

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقام‌های چینی اعلام کرده‌اند موشک قدرتمند آن‌ها به نام (Long March-۹) قادر به حمل ۱۴۰ تن در مدار کره زمین است و به این ترتیب رقبای قدرتمندی، چون اسپیس ایکس و ناسا را که در تلاش برای ارسال سفینه‌های فضایی به خارج از  جو کره زمین در سال ۲۰۳۰ هستند را پشت سر می‌گذارد.


موشک Long March-۹ قادر به حمل ۱۴۰ تن بار به مدار کره زمین با قابلیت فرود در کره ماه و نیز توانایی انجام اکتشافات عمیق در فضاست.
موشک‌های کنونی ازجمله (Ariane) قادر به حمل ۲۰ تن و فالکون هِوی ۶۵ تن بار به خارج از جو زمین هستند.
ناسا اکنون درتلاش برای راه اندازی موشک غول آسای خود SLS (Space Launch System) است که در زمان راه اندازی درسال ۲۰۲۰ قادر به حمل ۱۳۰ تن بار خواهد بود.


موشک فضایی (Long March-۹) درسال ۲۰۳۰ به فضا پرتاب خواهد شد، هدف چینی‌ها ساخت موشکی قدرتمند است که بتواند بار‌های سنگین‌تر به نسبت موشک‌های ناسا را روانه جو کره زمین کند.

از جمله ویژگی‌های فنی موشک Long March-۹ دارا بودن ۴ پیشران (تقویت کننده) است که هر کدام ۵ متر قطر دارند.

افزون بر موشک فضایی، دانشمندان چینی درحال پیاده سازی طرح ساخت ایستگاه فضایی بین المللی جدیدی در فضا تا سال ۲۰۲۲ هستند، از جمله دیگر طرح‌ها ساخت موشک فضایی با قابلیت استفاده دوباره است که نخستین پرواز آن درسال ۲۰۲۱ انجام خواهد شد.


قسمت‌های مرحله اول پرواز و تقویت کننده‌ها پس از فرود عمودی بازیابی دوباره می‌شوند.
 چینی‌ها در سال‌های اخیر سرمایه گذاری‌های بسیار زیاد در صنایع فضایی انجام داده‌اند و درنظر دارند در آینده نه چندان دور انسان به فضا ارسال کنند.


چینی‌ها اعلام کرده اند در نظر دارند در زمینه صنایع فضایی به رقیبی قدرتمند برای آمریکا و روسیه تبدیل شوند.
ناسا، اعلام کرده است درنظر دارد از سفینه فضایی SLS برای اعزام فضانورد درسال‌های دهه ۲۰۳۰ به سیاره مریخ استفاده کند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

چینی‌ها سنگین وزن‌ترین فضاپیما را می‌سازند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساخت سنگین وزن‌ترین سفینه فضایی جهان/ چینی‌ها رقیب روسیه می‌شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..