تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مبارزه ایران با تروریسم، امنیت‌آفرین و به نفع منطقه و جهان بوده است

حجت‌الاسلام روحانی با ‌اشاره به حضور موثر جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در منطقه اظهار داشت: تروریسم خطری بزرگ برای منطقه و جهان به‌شمار می‌رود و اقدام ایران در مبارزه با تروریسم ثبات‌بخش، امنیت‌آفرین و به نفع منطقه و جهان بوده است.

رئیس‌جمهور کشورمان که به‌منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد اتریش، به این کشور سفر کرده است، دیروز چهارشنبه به‌طور رسمی از سوی الکساندر فندر بلن رئیس‌جمهور این کشور در کاخ هوفنبورگ مورد استقبال قرار گرفت.
وی سپس با حضور در نشست خبری مشترک با فندربلن با تشکر از استقبال گرم اتریش از هیئت عالیرتبه ایرانی و با‌ اشاره به اینکه گفت‌وگوهای بسیار صمیمانه، خوب و سازنده‌ای داشتیم، گفت: اتریش برای ما به‌عنوان یک کشور دوست در اتحادیه اروپا و در این منطقه است. روابط دو ملت ایران و اتریش به صدها سال قبل برمی‌گردد و همواره در دهه‌های اخیر روابط دو کشور رو به گسترش بوده است.
روحانی به خروج آمریکا از برجام ‌اشاره کرد و گفت: کار آمریکا خلاف قانون، مصوبات شورای امنیت و تعهدات چندجانبه است و بی‌تردید به ضرر آمریکا و ضرر دیگران خواهد بود، این جزو تصمیمات عجیبی است که حکومت و دولتی برخلاف منافع ملی خودش و برخلاف منافع ملی دیگران، تصمیمی را اتخاذ می‌کند.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: در مذاکرات امروز بر این نکته تأکید کردیم که دوران یکجانبه‌گرایی به‌سر آمده و کشوری نمی‌تواند درباره جهان و ملت‌های دیگر تصمیم بگیرد و استقلال و حاکمیت ملی کشورها را نقض کند
روحانی مسایل مرتبط با منطقه حساس غرب آسیا را از دیگر موضوعات گفت وگو با مقام‌های اتریشی بیان کرد و گفت: در همین ارتباط درخصوص موضوعاتی همانند اقدامات تهران برای مبارزه با تروریسم و کمک‌ به مردم عراق و سوریه ، لزوم کمک‌رسانی به مردم یمن و نقش مخرب بعضی از کشورها از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی ، گفت‌و‌گو کردیم.
تحریم‌های ثانویه و فرامرزی آمریکا
 نقض حقوق بشر است
رئیس‌جمهور اتریش نیز در این نشست خبری تصریح کرد: اتریش متأسف است از اینکه ایالات متحده از قرارداد برجام خارج شده و اینکه بخواهند مجدداً تحریم‌هایی را وضع کند که نه تنها شامل تحریم‌های ابتدایی بلکه شامل تحریم‌های ثانویه هم می‌شود که شامل اتریش نیز خواهد شد. این تحریم‌های ثانویه که به اعتقاد ما و کمیسیون اتحادیه اروپا ، فرامرزی است، ناقص حقوق انسان‌هاست.
روحانی همچنین پس از مذاکرات خصوصی با همتای اتریشی خود؛ در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و اتریش که در کاخ هوفنبورگ برگزار شد با بیان اینکه در سال‌های اخیر همکاری‌های ایران و اتریش در بخش‌های مورد علاقه دو کشور رو به گسترش بوده و باید در راستای توسعه و ارتقا سطح مناسبات فی مابین تلاش کنیم، افزود: امروز فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، انرژی، تجارت، سلامت، محیط‌زیست، راه آهن، حمل‌ونقل و فناوری در ایران فراهم است که سرمایه‌گذاران و شرکت‌های اتریشی هم می‌توانند برای مشارکت در اجرای این پروژه‌ها حضور داشته و فعالیت کنند.
رئیس ‌با تقبیح اقدام آمریکا در اعمال یکجانبه‌گرایی و خروج یک طرفه از این توافق، گفت: ملت ایران در برابر اقدامات غیرقانونی آمریکا مقاومت کرده و اجازه نخواهد داد سیاست‌های آن کشور بر روابط تهران با جهان اثر بگذارد.
دکتر روحانی با بیان اینکه امروز از اتحادیه اروپا انتظار می‌رود با صراحت بیشتری یکجانبه‌گرایی دولت آمریکا را محکوم کند، خاطرنشان کرد: فرامرزی بودن تمایلات رئیس ‌یک کشور در دنیای امروز پذیرفتنی نیست و همه کشورها برای حفظ استقلال و هویت خود باید در برابر این اقدامات آمریکا ایستادگی کنند.
رئیس‌جمهور با‌ اشاره به حضور موثر جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه به درخواست دولت‌های قانونی این کشورها، اظهار داشت: تروریسم خطری بزرگ برای منطقه و جهان به شمار می‌رود و اقدام ایران در مبارزه با تروریسم ثبات بخش، امنیت آفرین و به نفع منطقه و جهان بوده است.
مسیر پیشرفت را چه با توافق هسته‌ای
و چه بدون آن ادامه می‌دهیم
روحانی سه شنبه شب و در جمع صمیمی ایرانیان مقیم اتریش در وین هم گفت: هدف دولت آمریکا انزوای ملت ایران بود، اما هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد و این اولین بار است که آمریکا علیه ملت ایران توطئه می‌کند و جز کشور کوچک، حامی ندارد.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و برخی کشورهای معدود دیگر همواره دنبال این بودند که روابط ایران را با دیگر کشورهای جهان ،همسایگانش و کشورهای دوست تضعیف کرده و یا در صورت امکان قطع کنند و هدف آنها در حصر و در انزوا قرار دادن ایران و به تعبیری ترویج ایران‌هراسی در منطقه و جهان بوده است.
روحانی اضافه کرد: آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که می‌خواهند پل‌های ارتباطی ایران با جهان را قطع کنند، اما هرگز نخواهند توانست، به این هدف برسند، آنها قدرت مطلقه عالم نیستند.
رئیس‌جمهور با‌اشاره به اینکه امروز در شرایطی هستیم که سازمان‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت، اتحادیه اروپا و اکثریت قریب به اتفاق کشورها و ملت‌های دنیا در کنار جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، اظهارداشت: این وضعیت، تقابل آمریکا با ایران را بسیار پرهزینه خواهد کرد و جمهوری اسلامی ایران نیز مصمم است همچون همیشه توطئه‌های آمریکایی‌ها را نقش برآب کند چرا که مواضع آنها غیرمنطقی، غیرقانونی، ظالمانه و برخلاف تعهدات بین‌المللی و مصوبات شورای امنیت سازمان ملل است.
روحانی تصریح کرد: آمریکایی‌ها به غلط تصور می‌کنند، که اگر به مردم ایران فشار وارد کنند، آنها در برابر زبان زور، تهدید و تحقیر، تسلیم خواهند شد؛ در طول تاریخ هیچ قدرتی نتوانسته ملت بزرگ ایران را در برابر حرف‌های غیرمنطقی تسلیم کند و در تمام تاریخ هر تجاوزی به حقوق ملت ایران محکوم به شکست بوده است.
بیانیه اتحادیه اروپا درباره نشست وین
از سوی دیگر اتحادیه اروپا روز چهارشنبه بیانیه‌ای درباره نشست روز جمعه در زمینه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) صادر کرد.در این بیانیه آمده است که کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در سطح وزرا دیدار می‌کند. این دیدار روز ششم ماه جولای (۱۵ تیرماه) در وین برگزار می‌شود.
این نشست به ریاست «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور وزرای (خارجه) چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران برگزار خواهد شد. در نشست پیش رو با توجه به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، به راهکار‌ی برای ادامه اجرای برجام و حفظ این توافق پرداخته خواهد شد.این نشست بنا به درخواست ایران برگزار می‌شود. چهارم خرداد ماه، نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزرا و مدیران کل و بدون حضور آمریکا در وین برگزار و پس از آن نشست کارشناسی کمیسیون نیز در روز هفدهم خرداد در تهران برگزار شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مبارزه ایران با تروریسم، امنیت‌آفرین و به نفع منطقه و جهان بوده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..