کمپانی ژاپنی نیسان در پنجاهمین سالگرد تولید خودروی GT-R از مدل جدید و قدرتمند این خودرو با نام نیسان GT-R50 رونمایی کرد. خودرویی که غول خودروهای این کلاس است و به گودزیلای همه چیز تمام معروف است. در این بخش به توضیحی درباره این خودرو و نمایش تصاویری از آن می پردازیم.
نیسان GT-R50نیسان از مدل منحصربهفرد GT-R50 ایتال دیزاین رونمایی کرد. این نسخه پیشتولیدی بر پایه GT-R نیسمو ۲۰۱۸ ساخته شده و به بهترین نحو ممکن ۵۰ سالگی این خودروی اسطورهای ژاپنی و خانه طراحی ایتال دیزاین را گرامی میدارد.
طراحی نیسان GT-R50از آنجایی که GT-R خودرویی ۵۰ ساله میشود بنابراین نیسان برای اولین بار با ایتال دیزاین به منظور تولید گودزیلای بدون محدودیت همکاری کرده است. ایتال دیزاین فرایندهای توسعه و مهندسی این پروتوتایپ تک و تنها را که ماه آینده در اروپا معرفی میشود را بر عهده داشته است.
بدنه جدید این خودرو دارای جزئیات طلایی متمایز، کاپوت جدید با برآمدگی قابلتوجه، چراغهای LED نازک، خط سقف کم ارتفاعتر تا ۵۴ میلیمتر، حالت خاص شیشه عقب و چراغهای شناور منحصربهفرد و… میباشد.
طراحی داخلی نیسان GT-R50این نسخه پیشتولیدی بنا به گفته نیسان دارای رنگ خاکستری جنبشی مایع و عناصر طلایی سیگما است و همچنین از رینگهای سفارشی ۲۱ اینچی سود میبرد.
طراحی نیسان GT-R50نمای عقب نیسان GT-R50کابین نیز کاملاً سفارشی بوده و داشبورد دارای طراحی نوینی است که فاقد صفحهنمایش میباشد. این کار برای ایجاد ظاهری یک دست و تر و تمیز انجام شده و البته پشت آمپرها از نوع دیجیتالی هستند. دو طرح کربنی متفاوت در کنسول مرکزی، پانل پشت آمپرها و دربها بکار رفته است. جزئیات طلایی نیز با ظاهر بیرونی خودرو هماهنگ بوده و پوشش آلکانترای مشکی و چرم برای صندلیها استفاده شده است.
از نظر پیشرانه، GT-R50 باید بهترین را ارائه کند. پیشرانه ۶ سیلندر ۳٫۸ لیتری توئین توربوی دستساز توسط نیسمو ارتقا یافته و دارای توربوهای مسابقهای، اینترکولرهای بزرگتر، میللنگ، پیستون و قطعات اتصالی هوی دیوتی، پروفایل بازنگری شده میللنگ، انژکتورهای کاراتر و سیستمهای ورود و خروج سوخت بهینه شده است. نتیجه این تغییرات وسیع ایجاد قدرت ۷۱۰ اسب بخاری در دور ۷۱۰۰ پیشرانه و گشتاور ۷۸۰ نیوتون متری بین دورهای ۳۶۰۰ تا ۵۶۰۰ میباشد.
قدرت نیسان GT-R50داخل کابین نیسان GT-R50گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه نیز تقویت شده و دیفرانسیلهای قویتر و شفتهای بهتر نیز باعث شدهاند این قدرت عظیم بهطور مناسبی به چهار گوشه خودرو فرستاده شود. در سیستم تعلیق نیز از دامپرهای قابل تنظیم بیلشتین استفاده شده است.
شما معمولاً چقدر از خودتان میپرسید که چه میشود اگر یک GT-R بدون محدودیتها بسازیم؟ و واقعاً آن را بسازید؟
آلفونسو آلبایسا معاون ارشد بخش طراحی جهانی نیسان میگوید:
این یک پنجره زمانی نادری است که دو واقعه همزمان رخ دهد. ۵۰ سالگی ایتال دیزاین و ۵۰ سالگی تولید نیسان GT-R؛ بنابراین برای گرامیداشت این واقعه نیسان و ایتال دیزاین این مدل سفارشی را برای ۵۰ سال پیشرو بودن در مهندسی ساختهاند.
جزئیات بیشتر درباره نیسان GT-R۵۰ گودزیلایی ورای محدودیتدرباره نیسان GT-R۵۰نیسان این گودزیلای جدید را “ورای محدودیت” نامیده و پیشرو بودن
مهندسی و طراحی خود را به رخ رقبا میکشد.
همگان GT-R نیسان را با نام گودزیلا میشناسند. لقبی قدرتمندانه
برای خودروی سریع و عجیب ژاپنیها. حال فرض کنید همین خودروی
فوقالعاده به مناسبتی خاص و با همکاری ایتالدیزاین ساخته شود.
نتیجه محصولی قدرتی و فوقالعاده خواهد بود که GT-R۵۰ نام دارد
و برای گرامی داشت ۵۰ سالگی همین خودرو ساخته شده است.
این محصول نتیجه اولین همکاری مجموعه ایتالدیزان و نیسان
محسوب میشود و دیدنی از آب درآمده است.
طراحی خارجی این خودرو چشمتان را خواهد زد. خودرو براق است
و بخشهای طلایی با برآمدگی قابلتوجه، چراغهای LED نازک،
خط سقف کم ارتفاع، حالت خاص شیشه عقب و چراغهای
شناور منحصربهفرد همگی به تک شدن خودرو کمک شایانی کردهاند.
طرحان سقف خودرو را ۲ اینچ کوتاه کرده و لبههای تیزتری را
بخش پشت خودرو برگزیدهاند.
گلگیرهای اطراف چرخها بازطراحی شده و مدل شیشه عقب نیز تغییر کرده است.
درون کابین نیز داستان خود را دارد و برعکس خودروهای مدرن امروزی شاهد یک صفحه نمایش بزرگ دیجیتالی نخواهیم بود. با این وجود صفحه پشتآمپر کاملا دیجیتال ارائه شده است. در این بخش نیز شاهد هایلایتهای طلایی برای هماهنگی با نمای خارجی هستیم.
در زیر درب کاپوت یک موتور ۳٫۸ موتور ۶ سیلندر توئین توربو میغرد.
این موتور با گشتاور ۷۸۰ نیوتنمتر ۷۱۰ اسببخار قدرت دارند. این موتور
قدرتمند با یک موتور ۶ سرعته ۲ کلاچه هماهنگی دارد و دیفرانسلهای
قوی قدرت را به خوبی بین چرخهای جلو عقب توزیع میکند.
نیسان این گودزیلای جدید را “ورای محدودیت” نامیده و پیشرو بودن
مهندسی و طراحی خود را به رخ رقبا میکشد.
پدال و دنیای اقتصاد