تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیف: بازار ثانویه ارز به دلیل نداشتن برنامه برای حذف ارز مسافرتی راه‌اندازی شد

بازار ثانویه ارز آغاز به کار کرد؛ رئیس‌کل بانک مرکزی راه‌اندازی این بازار را به دلیل نداشتن برنامه‌ برای حذف ارز مسافرتی اعلام کرد.

هفته‌ی پیش زومیت مطلبی در رابطه با راه‌اندازی بازار ثانویه و ارایه‌ی ارز توافقی منتشر کرده بود، امروز ولی‌الله سیف در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت:

امروز اولین روز است که بازار ثانویه کار خود را آغاز کرده و از محل ٢٠ درصد صادرات کالاهای بخش خصوصی فعال می‌شود؛ در این بازار واردکننده با صادرکننده تفاهم می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

به گفته‌ی وی، در بازار ثانویه، ارز به صورت فیزیکی ارائه نمی‌شود، بلکه از حساب صادرکننده به حساب واردکننده منتقل می‌شود. رئیس‌کل بانک مرکزی درخصوص فعالیت صرافی‌ها نیز اعلام کرد که درباره خرید و فروش اسکناس در صرافی‌ها در مرحله بعدی تصمیم‌گیری می‌شود.

بر اساس گزارش زومیت، هیئت دولت هفته‌ی گذشته در آخرین تصمیم‌ ارزی خود اعلام کرد که قصد راه‌اندازی بازار دوم ارز را دارد و به‌زودی اظهارنامه‌ی دلار صادراتی قابلیت معامله در بازار سهام را خواهد داشت. براساس ابلاغیه‌ی هیئت دولت به‌نظر می‌رسد که قیمت‌ها در این بازار جدید از برخورد عرضه و تقاضا حاصل خواهند شد.

در بازار جدید، صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی و واردکنندگان کالای مصرفی عادی، ارز را با نرخی توافقی معامله می‌کنند. با اجرای این طرح، ارز دولتی سه نرخی خواهد شد؛ دلار ۳۸۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی، دلار ۴۲۰۰ تومانی و نرخ توافقی (بازار دوم) که هنوز اعلام نشده است. ارز در بازار دوم قرار است از محل ۲۰ درصد صادرات غیرنفتی که عمدتا از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود برای واردات برخی کالا‌های غیراساسی تامین شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیف: بازار ثانویه ارز به دلیل نداشتن برنامه برای حذف ارز مسافرتی راه‌اندازی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..