تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پرداخت 45 درصد مطالبات کشاورزان

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز جهارنشبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که شرایط اخذ وام برای تولیدکنندگان چگونه است، گفت: ما وام‌هایی که می‌دهیم بخش عمده‌ای از آن برای توسعه روستایی است و برای توسعه مرغداری وام نمی‌دهیم؛ چرا که ظرفیت تولید ما در حال حاضر در این حوزه بیش از حد نیاز است اما در سایر فعالیت‌ها مثل صنایع تبدیلی و غذایی وام‌ها  پرداخت می‌شود و مشکلی وجود ندارد.

وی افزود:  همچنین وامی را از طریق صندوق توسعه ملی پرداخت می‌کنیم که برای توسعه مرغداری نیست، بلکه در زمینه پرورش ماهی‌ها در دریا و توسعه گلخانه‌ها هم اختصاص پیدا می‌کند اما درباره واحدهای سرپا چه مرغداری‌ها و چه سایر واحدها هم آنهایی که شرایطش را داشته باشند و به عنوان مثال بدهی داشته باشند هم ما مشکلی نداریم که به آنها وام پرداخت کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به پرسشی درباره مطالبات کشاورزان گفت: مطالبات آنان نزدیک به چهل و پنج درصدش پرداخت شده و سعی می‌کنیم در مرحله اول پنجاه درصد را پرداخت کنیم تا بتوانند هزینه‌های روزانه خود را بدهند که با تاخیر هفت تا ده روزه پرداخت می‌شود، اما ما نگران پنجاه درصد بعدی هستیم که با تاخیر رو به رو می‌شود و امروز در دولت بررسی شد که منابع آن از سه محل تامین شود که شامل تسهیلات بانکی که چهار هزار میلیارد تومان است، و نیز از محل یارانه‌ها و ردیف‌های بودجه هم این مبلغ تامین خواهد شد که در مجموع سیزده هزار میلیارد تومان خواهد بود و امیدواریم پرداخت را هم بزودی کامل کنیم.

حجتی در پایان گفت: مصوبه ای داشتیم که با توجه به بحث گرمازدگی و خشکسالی و مشکلاتی که برای محصولات کشاورزان پیش آمد، وام های آنان تا دو سال استمهال داده شود و سودش هم برآورد شود تا سود مورد انتظار بانک ها توسط سازمان برنامه و بودجه تامین شود.

انتهای پیام/

منبع خبر : tn.ai




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پرداخت 45 درصد مطالبات کشاورزان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..