تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زنگ خطر سینمای دفاع مقدس چند سالی‌ است به صدا درآمده/ ساخت فیلم دفاع مقدسی را رها کردم

احمد کاوریاحمد کاوری کارگردان سینما، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص وضعیت این روزهای سینمای دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس ما ناگفته‌های بسیاری دارد که در فیلم ها بیان و به تصویر کشیده نمی‌شود؛ چرا که فیلمسازان ما مثل متولیان فرهنگی، اهل خطر کردن نیستند و فیلم جسوری در سینمای دفاع مقدس نمی سازند. همین امر باعث می شود اثر تاثیرگذار و جریان سازی در این زمینه ساخته نشود.

کارگردان فیلم سینمایی «نفوذی» گفت: من سه سال است که کار دفاع‌مقدسی نمی‌‌سازم. چند سال در این زمینه فیلمنامه نوشتم. فیلمنامه هایی که به هر شکل و به دلایل مختلف ساخته نشدند و به همین دلیل، ساخت فیلم در حوزه دفاع مقدس را رها کردم. سختی و ممیزی‌هایی که بعضی مواقع پیش می‌آید، باعث می‌شود در سینمای دفاع مقدس با فیلم‌های جسور چه در ساختار و چه در محتوا مواجه نباشیم.

کاوری در خصوص لزوم حمایت مسئولان اظهار کرد: من اعتقادی به حرف‌هایی مثل حمایت و راهکار قانونی در این حوزه سینمایی ندارم؛ اتفاقاً متولیان و ارگان‌هایی که ادعای ساخت این نوع فیلم‌ها را دارند، وظیفه دارند دنبال فیلمسازان بروند؛ نه اینکه فیلمساز‌ها شأن خود را پایین بیاورند و فریاد بزنند که ما در انتظار حمایت هستیم.

وی ادامه داد: بسیاری از فیلمسازان دغدغه‌مند به سمت نوع دیگری از سینما و فیلم‌های گیشه ای رفته اند؛ آن مدیر و متولی باید مدیریت کند و فیلمساز را به سوی کار در حوزه دفاع مقدس دعوت کند.

این کارگردان در پایان خاطرنشان کرد: در سینمای دفاع مقدس کار به جایی رسیده که نسلی که آن دوران را دیده، باید فیلم‌ بسازد. این در حالی است که قصه‌های ماندگار و دراماتیک این حوزه با تغییر نسل برای همیشه به تاریخ می‌پیوندند و از بین می‌روند. اگر با این روال پیش برویم، به زودی این قصه‌ها به فراموشی سپرده می شود و این همان زنگ خطری است که در سینمای دفاع مقدس چند سالی است به صدا درآمده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زنگ خطر سینمای دفاع مقدس چند سالی‌ است به صدا درآمده/ ساخت فیلم دفاع مقدسی را رها کردم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..