تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش غلظت گرد و غبار اداره های ریگان را تعطیل کرد

سلامت نیوز: فرماندار ریگان با اشاره به بروز گرد و غبار از سه روز گذشته در این شهرستان گفت: غلظت گرد و غبار در این منطقه به 11 برابر حد مجاز رسید که منجر به تعطیلی اداره های این شهر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،امین باقری روز چهارشنبه افزود: ادامه دار بودن پدیده گرد و غبار طی سه روز گذشته در ریگان موجب بروز مشکلات تنفسی در اهالی این شهرستان و مراجعه 53 نفر به مراکز درمانی شد.


فرماندار ریگان با بیان اینکه 20 تا 40 درصد محصول خرمای ریگان در پی افزایش گرد و غبار سه روز گذشته دچار ریزش شده است، اظهار داشت : کاهش شعاع دید راه ارتباطی 40 روستای این شهرستان را مسدود کرده و نیمی از 302 روستای ریگان را در محاصره گرد و غبار قرار داده است.
باقری با اشاره به اینکه ریگان در نیمی از سال گرفتار ریزگردها است ،گفت: گرد و غبار امسال نسبت به سالهای گذشته بی سابقه است و چهار اکیپ امدادی به روستاهای در محاصره گرد و غبار به این شهرستان اعزام شده است.
فرماندار ریگان تصریح کرد: گرد و غبار شدید تردد در محور ترانزیتی ریگان - چابهار را نیز با کندی مواجه کرده است و تمام نیروهای امدادی پلیس راه و راهداری این شهرستان در حالت آماده باش قرار دارند.


گرد و غبار و توفان شن 16 روستای این شهرستان را خالی از سکنه کرده است.
شهرستان کویری ریگان نیمی از سال گرفتار گرد و غبار و توفان شن است و این امر خسارت میلیاردی به زیرساخت های آن وارد کرده است.
ریگان بعد از خوزستان دومین نقطه کشور در زمینه بروز گرد و غبار و وجود کانونهای بحران فرسایش بادی است.
هفت طرح بیابان زدایی با اعتبار 500 میلیارد تومان با محوریت شهرستان ریگان در شرق استان در حال انجام است.
بیش از یک میلیون و 350 هزار هکتار از مجموع 2 میلیون و 133 هزار هکتار مساحت شرق استان بیابان و در مجموع 63 درصد این شهرستان ها بیابانی است.
970 هزار هکتار از بیابان های شرق استان کرمان تحت فرسایش بادی قرار دارد و 253 هزار هکتار نیز کانون های بحرانی حساس و فرسایش بادی به شمار می رود که تاسیسات شهری، روستایی، راهها و سایر زیرساخت ها را تهدید می کند.
430 هزار هکتار کانون های بحرانی در استان کرمان وجود دارد که 60 درصد کانون های بحرانی حساس به فرسایش بادی در چهار شهرستان شرقی استان از جمله ریگان قرار دارد.


کار تثبیت شن های روان در شرق استان کرمان از سال 1360 آغاز و تاکنون در بیش از 22 هزار هکتار مالچ پاشی، 47 هزار هکتار نهال کاری و سایر عملیات ها اجرا شده اما هنوز به تثبیت نرسیده است.
131 هزار و 900 هکتار عملیات های مختلف در طرح جامع مقابله با فرسایش بادی و هجوم ریزگردها در شرق استان کرمان در حال انجام است که پنج هزار هکتار آن به مالچ پاشی اختصاص دارد و بیشتر آن در شهرستان های ریگان و فهرج اجرایی می شود.
خشکسالی های چند سال اخیر در کرمان بویژه شهرستان های شرقی موجب از بین رفتن پوشش گیاهی و بروز پدیده ریزگردها شده است.
وزیر جهاد کشاورزی جمعه هفته گذشته به ریگان سفر کرد و گفت: طرح تثبیت شنهای روان با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی در این شهرستان اجرا می شود.
ریگان تا مرکز استان کرمان 285 کیلومتر فاصله دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش غلظت گرد و غبار اداره های ریگان را تعطیل کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..