تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهمنی: به‌زودی شاهد 3 نرخ ارز در کشور خواهیم بود

 به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمود بهمنی نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی، امروز(چهارشنبه 13 تیر) در صحن علنی پارلمان، با بیان اینکه بانک مرکزی مستقل نیست، گفت: بانک مرکزی نمی‌تواند مستقل عمل کند و شورای اقتصادی کشور دولتی و شورای پول و اعتبار که بالاترین مرجع قانونی سیستم بانکی است نیز اکثر اعضای آن را افرادی دولتی و وزرا تشکیل می‌دهند، بنابراین  تصمیمات کاملا رنگ و بوی دولتی می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 80 درصد اقتصاد کشور دولتی است، افزود: باید از توان و تخصص بخش خصوصی استفاده شود و به دنبال استقلال بانک مرکزی باشیم. چرا که بانک مرکزی مستقل ضامن ثبات و رشد اقتصادی و همچنین تثبیت سیاست‌های پولی مستقل خواهد بود.

بهمنی با بیان اینکه ما با هزار و هفتصد میلیارد تومان نقدینگی روبه رو هستیم، گفت: قطعا این رقم در پایان سال جاری به بیش از دو هزار میلیارد تومان می‌رسد که باید آن را به سمت تولید و سرمایه‌گذاری هدایت کرد تا تولید، رونق و اشتغال ایجاد شود تا عرضه کالا بالا رفته و در نهایت قیمت‌ها کاهش یابد. در غیر این صورت این سیل نقدینگی به سمت ارز، سکه و مسکن روانه می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکلات سیستم بانکی، اظهار داشت: امروز بانک‌های ما در حدود 300 هزار میلیارد تومان بدهکار و حسابشان قرمز است. امروز دولت حسابش در حدود 6هزار میلیارد تومان بدهکار و قرمز است، همچنین صندوق‌های بازنشستگی نیز وضعیت چندان خوبی ندارند.

بهمنی تاکید کرد: قوای سه‌گانه باید با یکپارچگی مشکلات را از طریق کار کارشناسی حل کنند.

بهمنی در بخش دیگری از نطق خود با بیان اینکه کالا‌های اساسی که با نرخ 4200 تومان وارد کشور می‌شود با همین نرخ در داخل عرضه نمی‌شود بلکه با نرخ 8 هزار تومان فروخته می‌شود، گفت: چه کنترلی بر این گرانفروشی وجود دارد و چه میزان رانت به جیب عده‌ای خاص سرازیر می‌شود؟

**علت افزایش قیمت نرخ ارز

وی با بیان اینکه ما به زودی در کشور 3 نرخ ارز خواهیم داشت، تصریح کرد: نرخ 4200 تومان، نرخی که صادرکنندگان و متقاضیان به صورت توافقی خواهند داد و نرخ کف بازار و صرافی‌ها که نرخ سوم خواهد بود.

بهمنی در توضیح دلایل افزایش قیمت ارز در کشور، گفت: نگرانی از کاهش ارزش پول ملی، قاچاق کالا و همچنین عدم بازگشت ارز از جمله دلایل افزایش قیمت آن است.

انتهای‌ پیام/

منبع خبر : tn.ai




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهمنی: به‌زودی شاهد 3 نرخ ارز در کشور خواهیم بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..