تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصرف اسید فولیک در بارداری، فوایدی پنهان

محققان آمریکایی در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافتند، مصرف قرص «اسید فولیک» در دوران بارداری خطر ابتلا نوزاد به اسکیزوفرنی و اوتیسم را به میزان قابل توجهی کاش می‌دهد.
اسید فولیک نوع مصنوعی ویتامین B9 است که در مکمل‌ها و غذاهای غنی شده یافت می‌شود.
کارشناسان بهداشتی باور دارند، مواد غذایی مانند جگر، عدس، سبوس برنج، آرد سویا، نخود چشم سیاه، لوبیای مرمری، لوبیا قرمز، بادام زمینی، اسفناج، برگ شلغم، گندم، کدو تنبل و مارچوبه به میزان چشمگیری حاوی اسید فولیک هستند.
به گفته پژوهشگران، اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود.
همچنین، علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته است؛ این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است.
محقق ارشد این مطالعه و مدیر یکی از مراکز مربوط به اوتیسم و اختلالات رشد می‌گوید: میزان کافی مکمل برای بدن لازم است و به همین دلیل فولیک اسید باید به اندازه لازم مصرف شود؛ این محقق معتقد است که کمبود فولات در مادران باردار رشد جنین را مختل می کند، اما مساله این است که مقادیر بیش از حد آن نیز مضر است.
براساس آمار موجود، بیش از دو میلیون کودک در ایالات متحده مبتلا به اوتیسم هستند و این رقم به طور پیوسته رو به افزایش است.
داده‌ها حاکی از آن است که از هر 53 کودک در ایالات متحده، یک کودک به اختلال اوتیسم دچار می‌شود.
همچنین، این اختلال در بین پسران پنج برابر بیش از دختران شایع است؛ علت دقیق این بیماری مشخص نیست، اما تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبی از ژنتیک و محیط زیست می‌تواند موجب بروز این اختلال شود.
محقق این مطالعه امید دارد، نتایج این بررسی بتواند به کاهش ابتلا نوزادان به اوتیسم کمک کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصرف اسید فولیک در بارداری، فوایدی پنهان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..