تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از کجا متوجه بشم که باردارم؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من و همسرم روز ١٤ و ١٦ بعد از پریودیم باهم نزدیکی داشتیم برای بارداری ، بعد از یک هفته لکه بینی جزئی داشتم ولی بعد دو روز زیاد تر شد ، لکه بینی هام قهوه ای کمی روشن و مقدارش هم نه مثل پریود زیاده نه مثل لکه بینی کم  کمرم هم خیلی درد میکنه ، حالت تهوع هم دارم شدیدا ، امکانش هست باردار باشم ؟ اگه باردار باشم لکه بینی هام چون زیاده یعنی سقط داره انجام میشه ؟ از کجا متوجه بشم ؟ وضعیت رحمم نرماله و پریود هامم جز دو دفعه اخر همه میزون بوده و به موقع .

 

پاسخ دکتر کتایون برجیس، جراح و متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی:

دوست عزیز ما معمولا به خانم هایی که سیکل قاعدگی منظمی دارند و به موقع دچار عادت ماهانه می شوند توصیه می کنیم اگر می خواهند بدانند که باردار هستند یا نه بعد از اینکه زمان مقرر پریودشان گذشت و خونریزی اتفاق نیفتاد آزمایش بدهند. حالا این آزمایش می تواند آزمایش خون یا بارداری باشد. کلا ما انتظار داریم که بعد از به تاخیر افتادن پریود، تست بتا عدد حدود 100 را نشان بدهد و در این زمان معمولا با بی بی چک هم که چک کنند جواب مثبت است. اما در مورد خانم هایی که قاعدگی های منظمی ندارند ممکن است بعد از تاخیر در پریود آزمایش بدهند و نتیجه منفی باشد اما چند روز بعد که مجددا تست می دهند پاسخ مثبت است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از کجا متوجه بشم که باردارم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..