تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشکلات اقتصادی با توئیت و لایک حل نمی‌شود

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «شرایط جامعه به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و بعضا سیاسی به نحوی است که هر آن باید منتظر اتفاق جدیدی بود و در این میان دولت بیشترین سهم را در آشفتگی‌های اخیر اقتصادی داشته است. رویکردهای اقتصادی شکست خورده، اصرار بر همکاری با حلقه بسته‌ای از افراد و عدم تغییرات در دولت موجب شده تا انگشت اتهام همه به سوی دولت روانه شود.»


سرویس سیاسی -

این روزنامه زنجیره‌ای در ادامه نوشت: «مشکلات اقتصادی با توئیت و لایک حل نمی‌شود.»
عملکرد ضعیف اقتصادی دولت موضوع مهمی است که بسیاری از کارشناسان به آن ‌اشاره کرده‌اند. اما مسئله مهم‌تر، سهم مدعیان اصلاحات در وضع موجود است. اکنون اکثریت مطلق کابینه در اختیار مدعیان اصلاحات است اما این طیف، از پذیرش مسئولیت طفره رفته و ژست منتقد به خود گرفته و به سیاه‌نمایی و نق زدن مشغول است.
در حال حاضر مطالبه اصلی مردم، حل مشکلات معیشتی و اقتصادی است. ‌اشتغال جوانان، تامین مسکن برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه، افزایش سرسام‌آور اجاره‌خانه، گرانی اقلام ضروری، رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی، قاچاق کالا، حقوق معوقه کارگران و...اما روزنامه‌های زنجیره‌ای با بی‌تفاوتی نسبت به موارد مذکور موضوعاتی از قبیل ورود زنان به ورزشگاه، رفع حصر سران فتنه، برگزاری کنسرت و...را به عنوان دغدغه و مطالبه عموم مردم جا می‌زنند.
نکته دیگر اینکه روزنامه زنجیره‌ای آرمان اذعان دارد که مشکلات اقتصادی با توئیت و لایک حل نمی‌شود ولی در دوره انتخابات با همین توئیت و لایک‌ها دست به فضاسازی رسانه‌ای به نفع برخی‌اشخاص زده و آنان را به کرسی‌های نمایندگی و قوه مجریه می‌رسانند!
تقلای حامیان دولت برای تکرار حربه «تصمیم نظام»
 در لوایح متصل به FATF
روزنامه ایران دیروز طی گفت‌وگویی درباره احتمال تصویب یا عدم تصویب لوایح چهارگانه متصل به FATF در مجلس نوشت: «اصلاً بحث فعلی کمیسیون امنیت ملی و حتی مجلس این موضوع نیست بلکه این بحثی است که در سطح سران سه قوه هم پیگیری شده و حتی در مجلس شنیده می‌شود که با رهبر معظم انقلاب هم هماهنگی‌هایی صورت گرفته است. بر این اساس آن‌طور که تا الان حداقل ما در جریان هستیم نظام به این نتیجه رسیده که چهار لایحه‌ای که در دستور کار بودند تصویب شوند و یک مقداری جلوگیری کنند از مسائل سخت‌تر بعدی که در صورت تصویب نکردن آنها در انتظار ما خواهد بود... من شنیده‌ام که این‌طور بوده اما هنوز چیزی رسماً به ما اعلام نشده است. آنچه ما شنیدیم این است که این بحث در سطحی که گفتم مطرح شده و با توجه به زمانی که بابت تمدید سه ماه تعلیق ما از فهرست سیاه ایجاد شده، تصمیم بر این شده که از این فرصت استفاده شود.»
حامیان دولت در پی تکرار حربه «خواست رهبری» یا «تصمیم نظام» در لوایح ضد امنیت ملی هستند تا تصویب و خسارات ناشی از آن را به گردن رهبری بیندازند. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب بر قانون‌گذاری مستقل مجلس در زمینه مبارزه‌ با تروریسم یا پولشویی تأکید کردند. ایشان سی‌ام خردادماه امسال در دیدار با نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی فرمودند: «بنده هم در مورد همین چیزهایی که اخیراً در مجلس مطرح شد در این چند ماه اخیر، گفتم مجلس مستقلّاً خودش قانون بگذراند. فرض کنیم [موضوع] مبارزه‌ با تروریسم یا با پولشویی است؛ خیلی خب، مجلس شورای اسلامی یک مجلس رشید و عاقل و بالغی است و پشتوانه‌های کاریِ خیلی خوبی هم دارد؛ بنشینند یک قانون بگذرانند؛ این قانون، قانون مبارزه‌ با پولشویی است، هیچ مشکلی هم ندارد، شرایط زیادی‌ای هم ندارد و همان کاری که خود شماها می‌خواهید بکنید، در این قانون مندرج است؛ این مهم است. هیچ لزومی ندارد که ما برویم چیزهایی را که نمی‌دانیم تَه آن چیست یا حتّی می‌دانیم که مشکلاتی هم دارد، به‌خاطر آن جهاتِ مثبت و جنبه‌های مثبت، قبول بکنیم.»
روزنامه ایران چندی پیش نیز در گزارشی درخصوص پالرمو نوشت: «کار بررسی این کنوانسیون از دولت هشتم آغاز شده است و مروری بر فرآیند و تاریخچه بررسی این لایحه در دولت‌های مختلف، نشان می‌دهد که تصویب این کنوانسیون در مجلس، در نهایت تصمیم نظام[!] است.»
این رویه نادرست، در مسئله برجام هم از مهم‌ترین محورها و خطوط خبری حامیان دولت و مدعیان اصلاح‌طلبی بود. دولت دُر گران ‌بهای هسته‌ای را داد، آبنبات نسیه گرفت اما طرف غربی و آمریکایی همان را هم دبه کرد. طیف اعتدال- اصلاحات اما برای فرار از پذیرش مسئولیت این خسارت محض گلو پاره کردند که برجام خواست رهبری بوده است! و این در حالی بود که رهبر معظم انقلاب بنا بر اصرار دولت با مذاکره موافقت کردند اما تصریح فرمودند که «به مذاکره خوشبین نیستم.» و خط قرمزهایی را تعیین کردند که از آنها عبور شد و برای برجام 29 شرط تعیین شد که دولت بدان عمل نکرد. خط قرمزها را زیر پا گذاشتند، امتیازات نقد دادند وعده‌های نسیه گرفتند، تضمین هم نگرفتند، از نقض‌کنندگان شکایتی داشته باشیم به نتیجه نمی‌رسیم، به شروط رهبری، مجلس و شورای عالی امنیت ملی عمل نکردند و جالب است که توافق یک‌طرفه هسته‌ای را خواست رهبری هم عنوان می‌کنند!
انتظار زنجیره‌ای‌ها: حمایت منتقدان در یک پروسه مدت‌دار!
روزنامه اعتماد در شماره دیروز خود گزارشی را با عنوان «سخت بودن شرایط یا سودای امتیاز» منتشر کرد.
اگرچه مدتی است که طیف اعتدال و اصلاحات دم از شعار وحدت می‌زنند اما از سویی دیگر در عمل دقیقا در جهت مخالف آن حرکت می‌کنند. برای نمونه حمایت این روزهای طیف اصولگرا از رئیس‌جمهور را «سودای امتیازگیری» می‌نامند و سعی در ابهام آمیز نشان دادن آن دارند.
در همین جهت روزنامه اعتماد در گزارش خود نوشته است: «چهار روزي مي‌شود كه مخالفان و منتقدان دولت متوجه وخيم بودن اوضاع و احوال كشور شده و تصميم گرفته‌اند «استخوان لاي زخم» نباشند. سياسيون و رسانه‌هاي اصولگرا از شنبه تاكنون تغيير رويه داده و از ضرورت وحدت در وضعيت كنوني مي‌گويند و مي‌نويسند. دولتمردان و سياستمداران نيز اين تغيير رويكرد را به فال نيك گرفته و به اعجاز آن وحدتي كه از آن سخن مي‌رود، اميد بسته‌اند. همگان انسجام و وحدت ملي را شاغول عبور از اين زمانه مي‌دانند اما كمتر كسي به اين مي‌انديشد كه اين شاغول چطور يك‌شبه يافت شد.»
در این رابطه باید گفت که طیف موسوم به اصلاح‌طلب ویترین ظاهری خود مبنی بر حق انتقاد انتظارشان این است که رسانه‌های طیف منتقد دست از انتقاد بردارند و به صورت دائم به تعریف و تمجید از دولت بپردازند. از طرفی تقریبا تمام هشدارهایی که طیف منتقد دولت می‌گفتند متاسفانه به وقوع پیوست؛ از برجام و لزوم عدم اعتماد به آمریکا و اروپا گرفته تا شیوه غلط در مهار تورم که با ایجاد رکود توام بود.
اما موضوع دیگر نیت‌خوانی طیف اصلاح‌طلب است که اکنون که اصولگرایان از سخنان اخیر رئیس‌جمهور استقبال کرده و مواضع اخیرش را به فال نیک گرفته‌اند آنها به غبارآلود کردن فضا می‌پردازند. دیگر اینکه آنچه توسط اعتماد «چرخش یک شبه» نامیده شده به واسطه سخنان و مواضع اخیر روحانی است به عبارتی حالا که رئیس‌جمهور این مواضع را اتخاذ کرده آیا انتظار طیف اصلاح‌طلب این است که منتقدان در یک پرسه چندساله به اعلام حمایت خود از مواضع رئیس‌جمهور بپردازند؟!
نکته دیگر اینکه مدعیان اصلاحات، بر هم زدن این فضا را با اعلام این موضوع که منتقدان به دنبال امتیازگیری از دولت هستند دنبال می‌کنند. در گزارش دیروز اعتماد هم با اینکه این موضوع در تیتر گزارش و میان تیترها بازگو شده اما در متن و در نقل قول‌هایی که از منتقدان شده هیچ موردی دال بر امتیازگیری دیده نمی‌شود، برای نمونه این نقل قول‌ها در گزارش اعتماد آمده است: «عليرضا زاكاني گفت: «اين صحبت‌ها[ی روحانی] منشأ اميد شد؛ نويدي براي آغاز جبهه‌بندي در برابر آمريكا.» منتقدان ديروز دولت به گفته عبدالله گنجي به فرد اهميت نمي‌دهند و اصول را در نظر دارند. ادبيات و لحن روحاني در جلسه چهارشنبه اين باور را ساخته است كه او تغيير كرده و شايسته يك فرصت دوباره است. براي اينكه به او فرصت دهند البته شرط و شروطي هم دارند.»
جالب است که در ادامه این گزارش بخوانید که این شرط و شروط مورد ادعای روزنامه اعتماد چیست: «مثلا حداد‌عادل، نايب‌رئيس ‌جبهه مردمي نيروهاي انقلاب گفته است: «سخنان رئيس‌جمهور نكات مثبت زيادي داشت، اما انتظار داريم اين سخنان ادامه يابد و ايشان به شيوه‌هاي قبل بازنگردد تا وحدت ملي حاصل شود... امروز و براي حل مشكلات داخلي، در مقابل دشمن خارجي در كنار دولت هستيم، به شرط آنكه، رئيس‌جمهور نيز به سخناني كه گفته است عمل كند.»
خلاصه کلام آنکه مدعیان اصلاحات آنچه خود می‌خواهند و دوست دارند به مخاطب القا کنند در تیتر و تحلیل خود می‌گنجانند اگرچه حتی در مصادیق و نقل قول‌هایی که می‌آورند هیچ نشانی از آن نباشد!
چرا مسئولان دولت به خوزستان نمی‌روند؟
روزنامه همدلی در گزارشی با عنوان «جنوب داغ است و مسئولان گرمازده می‌شوند» به موضوع بحران آبی در استان خورستان پرداخت نوشت: «این پدیده که بیش از آنکه مثل جنگ یا ریزگردها به عوامل بیرونی مرتبط باشد به عدم مسئولیت‌پذیری و سوء‌مدیریت و ناکارآمدی داخلی مرتبط است... نکته جالب ماجرا اینجاست که هنوز هیچکدام از مسئولان اجرایی برای همدردی به جنوب سفر نکرده، این در حالی است که گزارش‌های رسیده از جنوب حاوی این نکته است که مردم خوزستان در انتظار این بوده‌اند که حداقل یکی از مدیران اجرایی برای همدردی با آنها به این خطه تاریخی و همیشه سوزان سفر کند. همدلی از همه مدیران اجرایی و مخصوصا وزرا و مدیران دولت به خاطر زحماتی که در این بحران اقتصادی می‌کشند سپاسگزار است اما باور کنید جای این طنز خالی است که مسئولان به جنوب نمی‌روند تا شاید گرما زده نشوند!»
گفتنی است سال‌هاست که مردمی که دین خود را به انقلاب عطا کردند، با ابتدایی‌ترین مشکلات زندگی مواجه هستند؛ مشکل نبود آب آشامیدنی و نداشتن هوای سالم برای تنفس، قطعی برق در روزهای گرم سال در دمای بالای ۵۰ درجه.
در این شرایط عدم توجه مسئولین کشوری و استان به وضعیت وخیم زندگی در استان باعث گله‌مندی مردم شده است که مشاهده می‌شود در شرایطی که مردم، خود و فرزندانشان مایع حیات ندارند و آن را به صورت جیره‌بندی شده دریافت می‌کنند، برخی مسئولین درگیر سیاسی کاری‌های خود با دامن زدن به حواشی به دنبال کنار گذاشتن مشکلات مردم هستند و عده‌ای دنبال سهم‌خواهی سیاسی‌اند و عده‌ای به دنبال خوش‌گذرانی و تفریح در بالا شهر هستند. طبیعتا در چنین شرایطی اقدام قابل قبولی از دولتمردان مشاهده نشد، چه رسد به حضور در میان مردم خونگرم خوزستان و شنیدن صدای آنها!
با این حال گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی متشکل از دانشجویان بسیجی در منطقه مستقر هستند و کمک‌های جمع‌آوری شده توسط مردم سطح استان و کشور را در بین مردم مناطق استان توزیع می‌کنند. همچنین قرارگاه مهندسی خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران پروژه یک ساله آبرسانی به این شهرها را در مدت زمان کمتر از ۴۵ روز اجرا کرده تا این مشکل تا حدود زیادی برطرف شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشکلات اقتصادی با توئیت و لایک حل نمی‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..