تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پتنت جدید آمازون، پهپاد ضد سرقت تحویل کالا را توصیف می‌کند

جدیدترین پتنتی که آمازون در آمریکا ثبت کرده، راهکاری برای جلوگیری از به سرقت رسیدن پهپادهای تحویل کالا است.

اگر قرار باشد بسته‌ای توسط یک هواپیمای بدون سرنشین از انبار آمازون به پرواز در بیاید و راهی مقصد شود، اصلا بعید نیست افرادی پیدا شوند که رد این پهپادها را گرفته و آن‌ها را پایین بیاورند تا کالای مورد حمل یا خود پهپاد را بربایند؛ از این رو آمازون پتنتی درباره‌ی پهپادهای ضد سرقت تحویل کالا به ثبت رسانده است، در این پتنت به افرادی که ممکن است تلاش کنند با استفاده از تور یا ابزارهای دیگر وسیله‌ی پرنده را شکار کنند، اشاره‌ای نشده است؛ بلکه در مورد افرادی صحبت می‌شود که ممکن است تلاش کنند در ارتباط پهپاد اختلال ایجاد کنند و کنترل آن را به دست گیرند و آن را پایین بیاورند.

آمازون معتقد است چنین حملاتی می‌تواند امنیت عملیات پرنده‌های بدون سرنشین را با مخاطره روبه‌رو کند یا برای صاحب آن خسارات مالی به جا بیاورد. در پتنت جدید آمازون چنین آمده است:

با افزایش موارد استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، احتمال انجام عملیات خصمانه نسبت به آن‌ها نیز افزایش می‌یابد، این حمله‌ها ممکن است با اهداف گوناگون صورت بگیرند؛ برای مثال می‌توان به دزدیدن پهپاد و بار آن، تصادف و نابودی پهپاد یا ایجاد اختلال در هدف و عملیات پرنده اشاره کرد. در این حملات، فرد یا گروه حمله‌کننده ممکن است بتواند کنترل پرنده را از طریق هک کردن ارتباط بین کنترل کننده و پرنده یا برعکس در دست بگیرد.

مقاله‌های مرتبط:

روش پیشنهادی در پتنت جدید آمازون بدین ترتیب است که کنترلر اقدام به ارسال سیگنال‌های منظم در دوره‌های زمانی چند ثانیه‌ای (که با نام ضربان قلب یا Hearbeat شناخته می‌شوند) کند، در چنین وضعیتی پرنده در صورتی که اختلال یا عدم تطابقی در سیگنال‌های دریافتی تشخیص دهد، می‌تواند از حالت عملیات به حالت امن تغییر وضعیت دهد و تا برقراری دوباره‌ی ارتباط امن با کنترلر از دزدیده شدن توسط کنترلرهای دیگر جلوگیری کند یا در مکانی از پیش تعریف شده فرود آید تا توسط اپراتور به حالت عادی بازگردانده شود.

پتنت‌های مرتبط با پرنده‌های بدون سرنشین آمازون تا کنون شامل مواردی از جمله برج‌هایی به‌شکل کندوی زنبور عسل و رها کردن کالا با چتر نجات به ایستگاه‌های شارژ در مناره‌ی کلیسا و سیستم‌های خود تخریب شونده برای پهپادهای معیوب است. آمازون حتی اختراعی با عنوان «انبار در حال پرواز» دارد که بر فراز مناطق شهری شناور است و به عنوان پایگاهی برای تجمع هواپیماهای بدون سرنشین عمل می‌کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پتنت جدید آمازون، پهپاد ضد سرقت تحویل کالا را توصیف می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..