تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عرضه اولیه 10 درصد سهام پتروشیمی غدیر امروز انجام می‌شود

امروز ۱۰ درصد سهام پتروشیمی غدیر به عنوان دومین عرضه اولیه سال جاری در بازار سهام انجام می‌شود.

به گزارش شمانیوز، پیرو اعلام قبلی، امروز 10 درصد از سهام شرکت پتروشیمی غدیر در فرابورس عرضه اولیه می‌شود تا بعد از شرکت سامان پرداخت الکترونیک کیش دومین شرکت تازه وارد بازار سهام در سال جاری و از سویی دیگر اولین عرضه فرابورس باشد. براین اساس، امروز، 130 میلیون سهم "شغدیر" با امکان حداکثر خرید 2600 سهمی و دامنه سفارش خرید بین 165 تا 170 تومانی هر سهم عرضه شود.
شرکت پتروشیمی غدیر یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی محصولات PVC در بازار پتروشیمی است که فعالیت را با ۵۰ درصد ظرفیت اسمی در سال ۸۹ شروع کرده و در حال حاضر ظرفیت آن بالغ بر تولید سالانه ۱۲۰ هزار تن در سال است. سهم "شغدیر" از تولید محصولات PVC در بازار داخلی سال ۹۶ برابر با ۲۲٫۵ درصد است که ۴۰ درصد از محصولات نیز به بازار‌های هدف صادراتی نظیر کشور‌های همسایه، هند و آفریقا ارسال می‌شود.
شرکت پتروشیمی غدیر یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی محصولات PVC در بازار پتروشیمی است. سهم این شرکت از تولید محصولات PVC در بازار داخلی سال 96 برابر با 22.5 درصد و 40 درصد از محصولات نیز به بازار‌های هدف صادراتی نظیر کشور‌های همسایه، هند و آفریقا ارسال می‌شود. شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز، پتروشیمی تامین با مالکیت 90 درصد از سهام، سهامدار عمده "شغدیر" محسوب می‌شود و 10 درصد از سهام نیز در اختیار پتروشیمی بندر امام است.
فروش شرکت در سال 96 نسبت به سال مالی گذشته رشدی 13 درصدی داشته و عمده فروش آن به PVC گرید 65 اختصاص دارد و به علت فروش صادراتی 40 درصدی از محصولات، تراز ارزی شرکت مثبت است و فروش در دوره سه ماهه ابتدایی 97 معادل 29.4 درصد از فروش در سال 96 است.
این شرکت بخش عمده خوراک مصرفی را از بازار داخلی تامین می‌کند و اتیلن بیشترین سهم را در بهای تمام شده محصولات دارد. نرخ اتیلن در حالی رشد 28.8 درصدی داشته که نرخ فروش PVC از سوی شرکت به صورت میانگین در سه ماهه نسبت به میانگین سال 96 رشدی 18.3 درصدی داشته که می‌تواند منجر به کاهش حاشیه سود ناخالص شرکت بشود. با فرض تحقق سود 282 ریالی توسط مدیران شرکت برای سال 97 و با در نظر گرفتن سقف قیمت عرضه، P/E آینده نگر شرکت برابر با 6 خواهد بود و با در نظر P/E فصلی 6.5 برای صنعت، قیمت عرضه سهام شرکت جذابیت بالایی نخواهد داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عرضه اولیه 10 درصد سهام پتروشیمی غدیر امروز انجام می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..