تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کواکبیان: اروپا تضمین‌های لازم برای بقای برجام ارائه کند

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم به نقل از خانه ملت، "لرد آنتونی سن جان" عضو مجلس اعیان انگلیس بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه، 12تیر ) با مصطفی کواکبیان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس دیدار و گفت‌وگو کرد.

کواکبیان در ابتدای این دیدار با اشاره به گفت‌وگوهای برجامی ایران و انگلیس گفت: با توجه به نقش مثبت برجام در تسهیل و تسریع همکاری‌های ایران و اروپا جمهوری اسلامی، ایران همچنان متعهد به اجرای تعهدات خود در برجام است.

وی افزود: انتظار می‌رود طرف‌های اروپایی تضمین‌های لازم برای حفظ و بقای برجام را ارائه کنند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس با اشاره به رفتارهای خلاف حقوق بین الملل رئیس‌جمهور آمریکا، عنوان کرد: دونالد ترامپ در مدت مسئولیتش نشان داده که هیچ اعتقادی به معاهدات و توافقات بین المللی ندارد بنابراین کشورهای اروپایی نباید با دنباله روی از این کشور منافع خود را قربانی کنند.

کواکبیان افزود: با توجه به اینکه همکاری‌های اقتصادی ایران و اروپا از اهمیت خاصی برای دو طرف برخوردار است، امیدواریم با تداوم برجام موانع بانکی این همکاری‌ها نیز برطرف شود.

وی افزایش و تسهیل صدور ویزا را از جمله موارد مهم در تقویت همکاری دو طرف برشمرد و گفت: تسهیل صدور ویزا می‌تواند همکاری‌های اقتصادی و گردشگری میان دو کشور را ارتقاء دهد و پشتوانه محکمی برای روابط دو ملت با یکدیگر باشد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس با اشاره به حاکمیت دموکراسی در ایران و بی‌بدیل بودن مردم‌سالاری ایران در منطقه اظهار داشت: سیاستمداران و کشورهای اروپایی که شعار دموکراسی، مردم سالاری و حقوق بشر سر می دهند باید واقعیت ایران را دریابند و ایران را با سایر کشورهای منطقه که حتی انتخابات آزادی ندارند، مقایسه نکنند.

زهرا ساعی نماینده تبریز و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس نیز با حضور در این دیدار ضمن اشاره به ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و اروپا گفت: تداوم برجام با تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو طرف در ارتباط است و بر یکدیگر تاثیر مستقیم دارند.

افزود: امیدواریم انگلیس در کنار سایر کشورهای اروپایی با تداوم برجام برای حفظ دستاوردهای آن تلاش نماید.

ساعی تصریح کرد: جوانان ایرانی در حوزه‌های علمی و فناوری‌های نوین به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کرده اند که می‌تواند اساس خوبی برای تقویت همکاری های دو طرف باشند.

** تحت تاثیر پیشرفت‌های ایران در علوم دارویی و نانوتکنولوژی قرار گرفتم

لرد آنتونی سن جان عضو مجلس اعیان انگلیس نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: اولین سفرم به تهران من را با این واقعیت مواجه ساخت که آنچه در رسانه‌ها در مورد ایران نشان داده می شود با واقعیت متفاوت است.

وی افزود: آگهی‌بخشی به مردم، مجلس و دولت انگلیس در مورد واقعیات ایران می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر ارتقاء سطح مناسبات دو طرف داشته باشد.

لرد آنتونی سن جان در ادامه با اشاره به سابقه 40 ساله خود در مجلس اعیان گفت: با توجه به اهمیت برجام در توسعه همکاری‌های ایران و اروپا، دولت و مجالس انگلیس بر تداوم برجام و حفظ دستاوردهای آن تاکید دارند.

لرد آنتونی سن‌جان عضو مجلس اعیان انگلیس بر اهمیت همکاری‌های تجاری و اقتصادی فیمابین نیز تاکید کرد و گفت: فرهنگ همکاری باید بر فرهنگ تعارض و تقابل چیره شود و دولت انگلیس با این دید خواستار توسعه روابط دوستانه تجاری و اقتصادی با ایران است.

وی با اشاره به بازدیدهایی که از شرکت‌های دانش بنیان و فناوری محور در ایران داشته است گفت: از پیشرفت‌های ایران در علوم دارویی، نانوتکنولوژی و علوم دیگر تحت تاثیر قرار گرفتم.

وی ایران را از کشورهای پیش رو در زمینه نانوتکنولوژی دانست.

لرد آنتونی سن جان عضو مجلس اعیان انگلیس گفت: در بازگشت از سفر خود نکاتی که طرف ایرانی در خصوص توسعه همکاری‌های پارلمانی، تسهیل صدور ویزا و رفع موانع همکاری‌های اقتصادی بیان کرد را به مراجع ذی ربط منتقل خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع خبر : tn.ai




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کواکبیان: اروپا تضمین‌های لازم برای بقای برجام ارائه کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..