تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اندیشه‌های دانشجویان را براساس ظاهر آن‌ها قضاوت نکنید

گروه اجتماعی- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: حفظ کرامت انسان‌ها یکی از والاترین اهداف نظام دینی است لذا نباید اندیشه‌های دانشجویان را بر اساس ظاهر آن‌ها قضاوت کنند چراکه چنین قضاوتی به کرامت دانشجویان آسیب وارد می‌کند.

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مسئولان دانشگاه رجاء قزوین حفظ کرامت انسان‌ها را یکی از والاترین اهداف نظام دینی برشمرد و اظهار کرد: مسئولان دانشگاه‌ها باید دانشجویان را بزرگ، محترم و ارزشمند بشمارند و نباید اندیشه‌های دانشجویان را بر اساس ظاهر آن‌ها قضاوت کنند چراکه چنین قضاوتی به کرامت دانشجویان آسیب وارد می‌کند.
وی به تشریح اهمیت علم در نگاه دینی پرداخت و اظهار کرد: علم و دانش در نگاه اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و منابع دینی تأکید فراوانی بر عمل آموزی دارند و باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.
امام‌جمعه قزوین در ادامه با تأکید بر اینکه در روایات علم به نور تشبیه شده است، خاطرنشان کرد: علم حقیقی چیزی است که از درون انسان به جوشش در بیاید و تجلی پیدا کند و نور چنین علمی انسان را به سعادت می‌رساند. 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: علمی که با حفظ کردن به‌دست‌آمده باشد، از یاد می‌رود اما علمی که از درون انسان بجوشد ماندگاری پیدا می‌کند و منظور دین از علم نیز همان علم جوششی است.
وی در ادامه به اهمیت عقل از نگاه دین پرداخت و بابیان اینکه عقل پایگاه علم و دانش است، ابراز کرد: امام باقر (ع) می‌فرمایند عقل حقیقی آن چیزی است که انسان را در مسیر بندگی خدا قرار می‌دهد و پایگاه علم و دانش محسوب می‌شود.
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه عقل دروغین و شیطنت‌آمیز در جوامع وجود دارد، عنوان کرد: امام باقر (ع) رفتارها و تصمیم‌های معاویه را نه از روی عقلانیت بلکه از روی مکر، پستی، پلیدی، شیطنت و حیله نامیدند و امروز نیز جوامع به چنین پدیده‌ای که به‌اشتباه عقلانیت تصور می‌شود، گرفتار است.
وی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را بسیار مهم و ضروری دانست و با بیان اینکه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد، اضافه کرد: نباید در کرسی‌های آزاداندیشی ترس و واهمه وجود داشته باشد چراکه بیان بدون واهمه مسائل کمک می‌کند تا ابهامات کنار رفته و شفافیت به وجود بیاید.
انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اندیشه‌های دانشجویان را براساس ظاهر آن‌ها قضاوت نکنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..