تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




4راهبردی که توسط کاخ سفید پس از برجام دنبال شد

حسین کاظمی قمی معتقد است که کاخ سفید چهار راهبرد را پس از امضای برجام دنبال کرده و این سیاست‌ها از دوره اوباما شروع شده و تاکنون ادامه دارد که مهار قدرت بازدارندگی و دفاعی ایران و سپس خلع سلاح و همچنین حفظ ساختار کلی تحریم‌ها از همان روز نخست اجرای برجام دو مورد از آنها هستند.


حسین کاظمی قمی، سفیر سابق ایران در عراق بوده که سابقه مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها را نیز در کارنامه خود دارد. او در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد برجام گفت: به نظرم اولین نکته‌ای که درباره برجام قابل توجه است تأکید بر این نکته است که برنامه جامع اقدام مشترک صرفاً در ارتباط با موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بود و موضوع هسته‌ای یک بهانه‌ای بود برای تشدید فشارهای اقتصادی به ملت ایران و برای اینکه این فشارها را تشدید کنند، آمدند بهانه کردند که موضوع هسته‌ای ایران یک تهدید منطقه‌ای و بین‌المللی است.
کاظمی قمی در ادامه افزود: در نهایت فرایند مذاکرات به سمت تدوین و امضای برجام رفت و ایران هم به همه تعهدات خود تحت آن عمل کرد و امروز همه وجدان‌های بشری و سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌ها و فرهیختگان و مجامع سیاسی اذعان دارند که ایران به آنچه تعهد داشت عمل کرد.
وی یادآور شد: قرار بود در قبال آنچه جمهوری اسلامی ایران در برجام انجام می‌دهد تحریم‌های ظالمانه برداشته شود؛ چه آنها که تحت عنوان تحریم‌های آمریکا و چه آنها که از سوی شورای امنیت و به‌واسطه قطعنامه‌ها اِعمال شده است، اما آمریکا در مقابل اجرای تعهدات ایران برجام را نقض کرد.
سفیر سابق کشورمان در عراق در پاسخ به این سؤال که مصداق نقض برجام توسط آمریکا را همان خروج از برجام می‌دانید یا پیش از خروج از برجام هم مرتکب این نقض شده بود، تاکید کرد: از قبل از خروج هم نقض کرده بود. رفتار آمریکا رفتار خصومت‌آمیز نسبت به ملت ایران است و مختص آقای ترامپ هم نیست، چرا که از همان فردای امضای برجام، آمریکا چهار راهبرد همزمان علیه ایران به کار گرفت.
کاظمی قمی در توضیح این چهار راهبرد گفت:«نخست اینکه به‌دنبال این بود که توان بازدارندگی ایران را بگیرد؛ تلاش برای باز کردن باب مذاکره درباره توان موشکی ایران و محدودسازی آن از همان زمان آقای اوباما آغاز شد. دومین راهبرد حفظ ساختار کلی تحریم‌ها توسط آمریکا بود.» وی افزود: «سومین راهبرد آمریکا این بود که جلوی نقش‌آفرینی ایران در مقابله با تروریسم را در منطقه بگیرد و چهارمین راهبرد این بود که در امور داخلی ما دخالت کند که یکی از مصادیق آن نفوذ است و در چند ماه اخیر نیز تحریکاتی جهت بروز ناآرامی و بعضا‌ً اغتشاش در ایران داشته است.»



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «4راهبردی که توسط کاخ سفید پس از برجام دنبال شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..