تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چه کسانی نباید از درمان ايمپلنت استفاده کنند؟

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید نصوحیان دبیر علمی چهارمین همایش بین المللی ایمپلنت‌های دندانی در آستانه برگزاری چهارمین همایش بین المللی ایمپلنت‌های دندانی اظهارداشت:  ایمپلنت ها ظاهری مشابه   دندانهای طبیعی دارد و  بیمار در هنگام صحبت کردن و غذا خوردن احساس آسایش می‌کند. بهترین روش درمان بی دندانی چیست؟

دانشیار گروه پروتزهای دندانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: تقریبا ایمپلنت دندانی یکی از بهترین روش های درمان بی دندانی است.ایمپلنت شامل 3 بخش اصلی فیکسچر، اباتمنت و تاج دندان است. فیکسچر یکی از اجزای ایمپلنت است که درون استخوان فک کاشته می شود و با استخوان اتصال محکمی برقرار می‌کند.

نصوحیان گفت: جنس ایمپلنت معمولا از فلزات مختلف و یا سرامیک‌هایی با ساختار مشابه استخوان است که با بافت‌های بدن سازگاز هستند و در حال حاضر اغلب فیکسچرها  از فلز تایتانیوم خالص یا آلیاژ آن است  و اباتمنت و قطعات پروتزی از آلیاژهای مختلف  تیتانیوم ساخته می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا استفاده از ایمپلنت‌ها برای هر فردی مناسب است؟ بیان داشت:  پیش از کاربرد ایمپلنت با دندانپزشک خود در این رابطه مشورت کنید. برای استفاده از ایمپلنت سلامتی کامل بدن و همچنین دارا بودن استخوان فک و لثه های سالم از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر شماسابقه بیماری مزمن داشته باشید و یا مبتال به براکسیسم ( دندان قروچه )و یا امراضی از جمله دیابت باشید، میزان موفقیت ایمپلنت کاهش می یابد.

دبیر علمی چهارمین همایش بین المللی ایمپلنت‌های دندانی  با اشاره به اینکه افرادی که از سیگار و مشروبات الکلی مصرف می‌کنند مورد مناسبی برای این عمل به شمار نمی‌روند، عنوان کرد: سن بیمار را می توان یکی از مهمترین فاکتور ها در نظر گرفت. کاشت ایمپلنت در پسران از ۱۸ و در دختران از ۱۶ سالگی به دلیل تکمیل فرآیند رشد استخوان فک می تواند انجام شود.

نصوحیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه کسانی نمی توانند از درمان ايمپلنت استفاده کنند؟ خاطرنشان کرد: افراد در حال رشد، کسانی که سابقه سکته قلبی در شش ماه گذشته را دارند يا افرادی که عفونت حاد کنترل نشده دارند، همچنين معتادان به الکل و مخدرها از انجام ايمپلنت بر حذر می‌شوند البته بيماری متابوليک استخوان، نقص سيستم ايمنی و اختلالات روانی شديد نيز برای انجام کاشت دندان محدوديت به وجود می‌آورد.

وی افزود: کاشت ايمپلنت در استخوان فک در مدت زمان کوتاهی و با راحتی کامل انجام می‌گيرد و هيچگونه عوارضی ندارد البته در این مرحله باید به ایمپلنت اجازه داده شود  تا به استخوان فک متصل شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه کسانی نباید از درمان ايمپلنت استفاده کنند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..