تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با شربتی گوارا از شر تشنگی در روزهای گرم تابستان خلاص شوید

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ شربت آلو حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، پروتئین، آهن، فیبر، منیزیم، اسید فولیک، سدیم، پتاسیم، فسفر، کلسیم، کربوهیدرات و اکسانتین است.

برای بررسی خواص شربت آلو و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

رهایی از عطش با شربتی گوارا

مهم‌ترین خواص شربت آلو

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص شربت آلو اظهار کرد: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A ، C  و E خاصیت آنتی اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

وی درباره خواص دیگر شربت آلو بیان کرد: این شربت نقش مؤثری در رفع عطش و کاهش حرارت بدن دارد؛ شربت آلو به سلامتی کبد و تصفیه خون کمک می‌کند و خارش‌های بدن، اگزما، خشکی و حساسیت پوست را از بین می‌برد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت آلو تأثیر چشمگیری در بهبود روماتیسم، نقرس و آرتروز دارد؛ این شربت کم‌خونی و ضعف را هم برطرف می‌کند.

عظمایی تأکید کرد: شربت آلو به علت داشتن فسفر موجب تقویت حافظه می‌شود؛ این شربت نقش مؤثری در سلامتی پوست و مو دارد به طوری که چین و چروک را رفع و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: شربت آلو نقش مؤثری در کنترل قند، فشار و چربی خون دارد؛ این شربت ملین طبیعی است و موجب پاکسازی روده‌ها در همه مزاج‌ها می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت آلو سبب عملکرد بهتر سیستم قلبی و عروقی می‌شود؛ این شربت برای افرادی که دچار آسم و سرفه هستند، بسیار مفید است؛ شربت آلو به علت داشتن ویتامین A بینایی را تقویت می‌کند؛ ماده اکسانتین موجود در این شربت یک کاروتنوئید خوراکی مهم است که موجب جذب نور به شبکه چشم می‌شود.

عظمایی یادآور شد: شربت آلو به سلامتی استخوان‌ها و دندان‌ها کمک و از بروز پوکی استخوان و آرتروز در افراد جلوگیری می‌کند.

رهایی از عطش با شربتی گوارا

مواد لازم برای تهیه یک و نیم لیتر شربت آلو

آلوی رسیده و شیرین                          یک کیلوگرم

آب                                                        ۲ لیوان

عسل                                                    به مقدار لازم

آب لیموترش تازه                               یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه شربت آلو

- این شربت را به ۲ روش می‌توان تهیه کرد؛ در روش نخست باید آلوها، آب، عسل و آب لیموترش تازه را با هم داخل مخلوط‌کن بریزید؛ پس از اینکه مواد به خوبی مخلوط شدند، شربت را میل کنید.

 - در روش دوم باید آلو‌ها را از وسط نصف و هسته آنها را جدا کنید سپس آلو‌ها را داخل مخلوط‌کن بریزید و آب را هم به آنها اضافه کنید؛ آلو‌ها و آب مخلوط شده را به مدت ۱۰ دقیقه در حرارت ملایم بجوشانید سپس این ترکیب را صاف کنید و آب لیمو ترش تازه و عسل را هم به آن بیفزایید؛ عسل بهتر است در دمای زیر ۵۵ درجه سانتی گراد به مواد اضافه شود.

- مواد را به طور مرتب هم بزنید تا شربت قوام بیاید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با شربتی گوارا از شر تشنگی در روزهای گرم تابستان خلاص شوید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..