تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشعل عرضه های اولیه فرابورس روشن شد

صبح امروز سی و پنجمین نشست یک دیدار ، یک عرضه فرابورس برای بررسی وضعیت شرکت پتروشیمی غدیر که در آستانه عرضه اولیه قرار دارد، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، امروز نشست خبری بررسی وضعیت شرکت پتروشیمی غدیر در فرابورس ایران با حضور معاون پذیرش و معاون بازار شرکت فرابورس ، مدیر عامل، عضو هیات مدیره، مدیر مالی و نماینده سهامدار عمده شرکت پتروشیمی غدیر، کارشناسان شرکت تامین سرمایه امین و جمعی از خبرنگاران بازار سرمایه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه بهنام محسنی، معاون نظارت بر بازار فرابورس با اشاره به اینکه شرکت پتروشیمی غدیر اولین عرضه اولیه سال جاری را به نام خود ثبت می کند، گفت: این شرکت اواسط سال گذشته درخواست پذیرش در فرابورس را ارایه کرد و پس از گذراندن فرآیند آماده سازی و اخذ شرایط لازم به طور رسمی در تابلوی فرابورس درج شد.

وی با اشاره به اینکه سهام شرکت غدیر با سرمایه ۱۳۰ میلیارد تومان روز چهارشنبه در فرابورس عرضه خواهد شد، گفت: روز چهارشنبه هفته جاری ۱۳۰ میلیون سهم این شرکت به روش ثبت سفارش دفتری و در دامنه قیمتی ۱۶۵ تا ۱۷۹ تومان عرضه اولیه خواهد شد.

محسنی سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی را در این عرضه اولیه دو هزار و ۶۰۰ سهم اعلام کرد و گفت: البته این حجم بر اساس وضعیت سفارش ها قابل تعدیل است.

مدیر عامل پتروشیمی غدیر نیز در ادامه این جلسه در خصوص وضعیت بنیادی «شغدیر» گفت: این شرکت یکی از ۴ شرکت تولید کننده pvc در کشور است که توانسته در دو سال گذشته از ظرفیت اسمی ۱۲۰ هزار تنی مجموعه ، عبور کند.

امین بیانک با اشاره به اینکه پس از عبور از ظرفیت اسمی، شرکت پتروشیمی غدیر تصمیم برای ورود به فرابورس گرفت، گفت: فقط ۲۰ درصد از تولیدکنندگان pvc در دنیا پس از عبور از ظرفیت اسمی تولید، دو سال در این شرایط باقی می مانند و این پایداری اتفاق مهمی است که برای «شغدیر» رخ داده و ما را در مجموع ۲۰ درصد از تولیدکنندگان pvc دنیا قرار داده است.

وی از پیش بینی افزایش ظرفیت تولید تا ۱۲۵ هزار تن در سال مالی جاری خبر داد و گفت: سه ماهه اول سال جاری نیز حجم تولید شرکت ۳۴ هزار و ۵۰۰ تن بوده که نوید سال بسیار خوبی برای این شرکت پتروشیمی است.

بیانک با بیان اینکه در دوره های سه ماهه سال های گذشته تولید این شرکت بین ۲۶ تا ۲۷ هزار تن بوده است، ادامه داد: هدف گذاری این شرکت پایدار ماندن در شرایط فعلی و ترسیم آینده ای روشن برای این صنعت در جایگاه جهانی است.

بیانک با اشاره به پیش بینی تولید ۱۲۵ هزار تنی در سال جاری افزود: با توجه به پروژه توسعه تولید و افزایش رآکتور که در حال اجرا است ، در سال آینده احتمالا حجم تولید این مجموعه به محدوده های ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تن برسد که چنین رقم هایی می تواند به طور کامل صورت های مالی را متحول کند.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی غدیر درباره وضعیت صادرات این مجموعه گفت: حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد محصولات «شغدیر» صادراتی بوده است؛ البته با توجه به تغییرات ساختاری مراودات اقتصادی همانند سایر شرکت ها در برنامه های صادراتی این مجموعه هم تغییراتی اتفاق می افتد.

وی درباره بازارهای صادراتی این شرکت گفت: کشورهای حوزه CIS ، هند، ترکیه ، برخی کشورهای آفریقایی تا پیش از تغییرات روابط بین المللی اخیر از بازارهای صادراتی ما بودند. همچنین افغانستان و عراق به صورت خاص نیز جزو بازارهای صادراتی پتروشیمی غدیر است.

بیانک با تاکید بر اینکه کشور عراق محلی برای داد و ستدهای «شغدیر» است، گفت: با عوامل خودمان در عراق مذاکراتی انجام دادیم تا فروش محصولات مجموعه غدیر را به کل دنیا انجام دهند ، هرچند این موضوع از حاشیه سود شرکت کم می کند اما باعث می شود قیمت یک هزار و ۱۰۰ دلاری جایگزین نرخ ۸۰۰ دلاری برای محصولات ما شود که اتفاق خوبی است.

وی همچنین در خصوص اینکه آیا دلار حاصل از صادرات را به سامانه نیمه واریز می کنند، گفت: همه شرکت های پتروشیمی که می توانند ارزهای خود را از طریق عراق تبدیل به ریال کنند ، نیازی به واریز ارز حاصل از صادرات خود به سامانه نیما ندارند و پتروشیمی غدیر نیز از این مزیت برخوردار است.

بیانک درباره روند سودآوری شرکت در سال گذشته گفت: «شغدیر» در ۶ماه ابتدایی سال گذشته شرکت ۳میلیارد تومان، ۹ ماهه ۷ میلیارد تومان و ۱۲ ماهه ۲۱ میلیارد تومان سود شناسایی کرد که نشان از روند صعودی این مسیر است.

وی همچنین در موردبحث آلایندگی شرکت نیز گفت: این شرکت جزو شرکت‌های مشکل‌دار منطقه بوده که گام در مسیر برطرف ساختن این مشکل گذاشته است. بر همین اساس طی ۲ سال گذشته، تمام تلاش ها با توجه به نوع و دامنه آلایندگی‌ها آغاز و ۱۱ پروژه برای این کار طراحی‌شده است.

بیانک با تشریح این پروژه‌ها افزود: این ۱۱ پروژه، شرکت تمامی بخش‌های آلایندگی در منطقه را شناسایی و کور کرد.

وی ادامه داد: ظرف۳ ماه آینده مشکل آلایندگی‌ها کاملاً برطرف خواهد شد و تا پایان سال این مجموعه به‌عنوان شرکت با تولید سبز فعالیت خواهد داشت، چراکه تمامی تجهیزات خریداری و نصب‌شده و پروژه‌ها نیز در حال اتمام است.

بیانک در ادامه معاملات در بورس کالا را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر اینکه ما نسبت به هم وظایف و تکالیفی داریم، گفت: برای جلوگیری از فساد باید امکان فروش اعتباری وجود داشته باشد ولی این اعتبار را باید بانک ها تعیین کنند.

وی گفت: این شرکت گردش مالی میلیون دلاری و حجم انبوهی معامله در بورس‌کالا دارد و حتی یک گرم از محصولات خود را خارج از بورس‌کالا به فروش نمی‌رساند، اما گله ما از سیستم بانکی است که چرا به خریداران پایین دستی تسهیلاتی برای خرید نقدی ارائه نمی‌شود.

به گزارش سنا ، سال مالی شرکت پتروشیمی غدیر 29 اسفند بوده و در ترکیب سهامداری آن تاپیکو با 90 درصد مالکیت و پتروشیمی بندرامام با 10 درصد حضور دارند. مشاور پذیرش شغدیر کارگزاری بانک رفاه است.

همچنین این شرکت که از سال 88 تولید آزمایشی را شروع کرده در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام واقع شده و محصولات تولیدی آن وینیل کلراید مونومر VCM با ظرفیت سالانه 150 هزار تن و پلی ونیل کلراید PVC با ظرفیت سالانه 120 هزار تن است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشعل عرضه های اولیه فرابورس روشن شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..