تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روش‌های کاهش اشتها و لاغری

وب‌سایت روزیاتو - فروغ بیداری: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های انسان دوران دیجیتال چاقی و اضافه وزن است. بسیاری از ما به محض رها کردن رژیم لاغری خود، دوباره چاق می‌شویم و برای آب کردن چربی‌های اضافه دست به دامن هر کار و روشی می‌شویم. اما اغلب هم با شکست مواجه می‌شویم. شاید دلیلش این باشد که روش انتخابی ما چندان درست نیست.

اگر جزو افرادی هستید که می‌خواهید با سختی کم و رژیم آسان وزن کم کنید، یعنی بیشتر بدنبال کاهش اشتهای خود هستید تا بواسطه آن وزنتان هم کم شود، احتمالا توصیه‌های زیر برایتان مفید خواهند بود.

چگونه اشتهای خود را کاهش دهیم تا لاغر شویم؟

پیش از آن باید بگوییم به جای روی آوردن به رژیم‌هایی که شما را از مصرف انواع خوراکی‌های منع می‌کنند، این شعار که «همیشه بخور اما کم بخور» را سرلوحه زندگی خود قرار دهید. به این ترتیب به تدریج می‌آموزید که عادت‌های غذایی خوب و سالم را وارد رژیم روزانه خود کنید. همچنین پس از مدتی، متوجه می‌شوید که دیگر به خوردن غذاها و نوشیدنی‌های مضر و چاق‌کننده علاقه ای ندارید. با این مقدمه از شما دعوت می‌کنیم به‌منظور آشنایی با ترفندهای کاهش اشتها تا انتهای مطلب با روزیاتو همراه باشید.

۱- صبح خود را با نوشیدن یک لیوان آب ولرم آغاز کنید

باید بدانید بدن پس از ۸ ساعت خواب، خشک و کم آب می شود. صبح زود که از خواب بیدار می شوید یک لیوان آب بنوشید تا سوخت و ساز بدن شما زیاد شود.

۲- هر روز یک عدد سیب بخورید

برای کاهش اشتها لازم است خوراکی هایی مصرف کنید که فیبر بالایی دارند. غذاهای سرشار از فیبر خیلی دیر هضم می شوند و باعث می شوند تا مغز در برابر وسوسه غذاخوردن مقاومت بیشتری داشته باشد. این مواد غذایی همچنین به تثبیت میزان قند خون کمک شایانی می‌کنند.

با افزودن حدود ۱۴ گرم فیبر اضافه به غذای روزانه خود، می‌توانید میزان کالری را تا ۱۰ درصد کاهش دهید. فیبر موجود در سیب و مرکبات کمک می‌کند تا احساس سیر بودن داشته باشید. به همین خاطر توصیه می‌کنیم برای میان وعده های خود پیش از شام یک سیب به همراه مقدار کمی کره بادام زمینی میل کنید.

شکلات تلخ با ترشح هورمونی موسوم به ایندورفین باعث کاهش اشتها می‌شود.

۳- روزی ۸ لیوان آب بنوشید

برای کاهش وزن بسیار مهم است که روزانه ۸ لیوان آب بنوشید. سعی کنید همیشه قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب بنوشید. اگر کمی سرکه سیب به آن اضافه کنید که بهتر هم می‌شود. اما اگر طعم تند سرکه سیب را دوست ندارید، همان نوشیدن آب زیاد را در دستور کار روزانه خود قرار دهید.

این کار باعث می‌شود شود تا معده شما تا حدی پر شود و سریع تر دست از غذا خوردن بکشید و در نتیجه سریع‌تر لاغر شوید.

۴- شکلات تلخ بخورید

شکلات تلخ با ترشح هورمونی موسوم به ایندورفین – نوعی ماده شیمیایی که باعث افزیش احساس شادی و آرامش در انسان می شود – باعث کاهش اشتها می‌شود. برخی از تحقیقات علمی ثابت کرده‌اند زنانی که شکلات تلخ می‌خورند یا حتی آن را بو می‌کنند، میل کمتری به غذا خوردن دارند. خوردن شکلات همچنین باعث کاهش ترشح قرلین، هورمون گرسنگی، می‌شود. البته لازم به اشاره است، هر ۲۸ گرم شکلات تلخ حاوی حدود ۱۷۰ کالری و ۱۲ گرم چربی است. بنابراین نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید.

روزانه دو قاشق غذاخوری روغن کتان به غذای خود اضافه کنید.

چگونه اشتهای خود را کاهش دهیم تا لاغر شویم؟

۵- فلفل قرمز بخورید

جالب است بدانید که هر چقدر از خوردن فلفل قرمز بیشتر زبانتان بسوزد، همان‌قدر اشتهایتان کمتر خواهد شد. البته، اگر همیشه غذای تند مصرف می کنید و در برابر تندی فلفل ایمن هستید، این راهکار برای شما کارساز نیست زیرا سوزش زبان باعث کاهش اشتهاد می‌شود نه خود فلفل قرمز.

شاید مواد تشکیل دهنده فلفل باعث افزایش متابولیسم بدن شود اما فقط برای سوزاندن ۲۰ کالری اضافه در بدن توانایی دارد.

۶- هر روز روغن برزک (روغن کتان) بخورید

برای کاهش اشتها و رسیدن به تناسب اندام می‌توانید روزانه دو قاشق غذاخوری روغن برزک (روغن کتان) به غذای خود اضافه کنید. روغن کتان مملو از فیبر است و کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری احساس سیر بودن داشته باشید.

۷- با دست غیر اصلی خود غذا میل کنید

برخی از تحقیقات علمی نشان داده‌اند اگر با دست غیراصلی خود (مثلا اگر چپ دست هستید، با دست راست) غذا بخورید، حجم غذای مصرفی تا ۳۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. زیرا این دست همچون دست اصلی به سرعت و بدون فکر قاشق را پر نمی کند و به سمت دهان نمی‌برد و منجر به کم شدن میزان غذای مصرفی می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روش‌های کاهش اشتها و لاغری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..