تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سهم گردشگری از اقتصاد باید بزرگتر شود/لزوم توسعه زیرساخت‌ها

به گزارش شما نیوز ، اکبر ترکان در جمع خبرنگاران، گفت: دولت و نظام تصمیم‌گیری کشوری می‌خواهد در حوزه گردشگری سهم اقتصاد ایران را تقویت کند.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به اظهاراتی مبنی بر اینکه سهم گردشگری در اقتصاد ایران ۷.۵ درصد است، افزود: برخی کارشناسان اقتصادی این رقم را ۲ تا ۳ درصد اعلام کردند، اما من هنوز منبع معتبری برای سهم گردشگری در اقتصاد ایران نیافتم. اگر می‌خواهیم سهم گردشگری در اقتصاد ایران گسترده‌تر شود، در این حوزه سرمایه‌گذاری لازم است و باید زیرساخت‌های گردشگری بزرگ‌تر شود.

مشاور رئیس جمهور گفت: کشورهایی که در حوزه گردشگری رتبه مناسبی دارند، به زیرساخت‌های گردشگری توجه کرده‌اند و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در این حوزه داشته‌اند که در این باره می‌توان به دوبی، ترکیه، جنوب ایتالیا و جنوب اسپانیا اشاره کرد.

ترکان ادامه داد: امیدواریم ما هم بتوانیم سرمایه‌گذاری مناسبی در زیرساخت‌های گردشگری داشته باشیم، در این غیر این صورت به رقم مطلوب سهم گردشگری در اقتصاد کشور نمی‌رسیم.

وی در ادامه به لزوم توسعه زیرساخت های حمل و نقلی برای افزایش سهم گردشگری در اقتصاد اشاره کرد و گفت:همه کشورهای دارای صنعت گردشگری گسترده شرکـت‌های هواپیمایی بزرگ توسعه یافته دارند که در دنیا حرف اول را می‌زند.

مشاور رئیس جمهور تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم سهم گردشگری را در اقتصاد کشور را ارتقا دهیم.

در ادامه این مراسم نیز داود کشاورزیان مشاور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سابق سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید بر اینکه مجتمع‌های بین‌راهی یکی از اجزای معماری راهها محسوب می‌شود، گفت: مجتمع‌های خدماتی - رفاهی جاده‌ای نیاز کاربران جاده را تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه مجتمع‌های خدمات - رفاهی به ارتقای ایمنی راهها کمک می‌کند، گفت:‌ در حال حاضر حدود ۶۰۰ مجتمع خدماتی - رفاهی بین جاده‌ای فعال و به همین تعداد مجتمع در حال ساخت وجود دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سهم گردشگری از اقتصاد باید بزرگتر شود/لزوم توسعه زیرساخت‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..