تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شاخص ها را بشناسید

شاخصFTSE100 [17] مهمترین شاخص سهام در بورس بریتانیا به شمار می­رود. این شاخص که بطور غیررسمی «فوتسی» نیز خوانده می‌شود، توسط شرکت مستقل FTSE Group محاسبه می­گردد و براساس میانگین موزون مقدار قیمت سهام 100 شرکت از بزرگترین شرکت های فعال در بورس سهام لندن [18]محاسبه می­شود. سهام این شرکت­ها به شکل آزاد شناور است. هر شرکت وزن مختص به خود را در شاخص دارد. در کنار شاخصFTSE 100  شاخص­های دیگری نیز بطور فعال استفاده می شوند. به عنوان مثال شاخص FTSE Mid 250  -که دربرگیرندۀ 250 شرکت بریتانیایی است- یکی از آن­هاست.

شاخص [19]DAX آلمان مهمترین شاخص سهام در آلمان به شمار می­رود. این شاخص به عنوان میانگین موزون قیمت سهام 30 شرکت آلمانی که در بورس فرانکفورت[20] پذیرفته شدند محاسبه می­گردد. این شاخص قیمتی نبوده و به صورت قیمت و بازده نقدی است و تقسیم­ سود روی سهام را نیز مورد محاسبه قرار می­دهد بنابراین، این شاخص بازتاب دهندۀ مجموع درآمد سهام­داران است. شاخص DAX در سال 1988، توسطDeutsche Boerse AG  معرفی شد. هر شرکت وزن مختص به خود را در شاخص دارد، ضمن اینکه، ده ها شاخص ویژۀ DAX محاسبه می­شوند که معروف ترین آن­ها TecDAX است. با توجه به کم بودن تعداد شرکت­ها در این شاخص نمی­توان آن را مقیاسی برای اقتصاد کشور آلمان دانست.

شاخص SSEC[21] یا Shanghai Composite یکی از شاخص­ های دو بورس مستقل چین هست. این دو بورس شانگهای[22] و شن جن[23] نام دارند که شاخص­ های SSE مربوط به بورس شانگهای است. به جز این شاخص، شاخص­ های SSE380،SSE180 و SSE50 نیز برای این بورس وجود دارد که شاخص composite بیشتر مورد توجه عموم است. ملاک شرکت­های انتخابی نیز شرکت­های بزرگ با نقدشوندگی بالا هستند. این شاخص نماینده همه سهام بورس شانگهای بوده و به صورت وزنی و قیمتی است. این شاخص 15جولای 1991 شروع به کار کرد اما روز پایه آن 19 دسامبر 1991 است که رقم آن 100 بود.

---------------------------------------

[1] Index

2 Consumer Price Index (CPI)

3 www.amar.org.ir

4 Purchasing management index

5 Institute for supply management

6 Markit Group

7 Tehran Exchange Price Index

8 laspeyres index

9 Tehran Stock Exchange Dividend and Price Index

10 Dow Jones

11 Dow Jones Industrial Average (INDEXDJX)

12 موسسه رتبه‌بندی استاندارد اندپورز یا به اختصار، S&P یکی از بزرگ‌ترین موسسه رتبه‌بندی جهان محسوب می‌شود. S&P بجز رتبه‌بندی در زمینه‌های دیگری نیز مانند انجام تحقیقات گسترده در مورد سهام و سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی، ارائه مشاوره در زمینه مدیریت ریسک و ارائه شاخص‌های مختلف برای بازارهای مالی، فعالیت می‌نماید.

13 Nasdaq

14 NYSE(New York Stock Exchange)

15 Tokyo Stock Exchange

16 Nihon Keizai Shimbun

17  Financial Times Stock Exchange Index

18 London Stock Exchange (LSE)

19 Deutscher Aktienindex

20 Frankfurt Stock Exchange

21 Shanghai Stock Exchange composite index

22 Shanghai Stock Exchange

23 Shenzhen Stock Exchange




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شاخص ها را بشناسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..