تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کلاهبرداری باطالع‌بینی اینترنتی

کلاهبرداری باطالع‌بینی اینترنتیئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی خبر داد که با ترفند طالع بینی و فال گیری در شبکه اجتماعی اینستاگرام از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.

سرهنگ مرتضوی گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر واریز مبلغ پنج میلیون ریال به حساب فردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به تبلیغ طالع بینی و فال گیری می‌کرده است، در حالی که پس از واریز وجه، تلفن همراه خود را خاموش کرده و پاسخگوی وی نیست، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی، عامل ایجاد کننده صفحه در یک عملیات غافلگیرانه در یکی از استان‌های غربی کشور شناسایی و پس از دستگیری برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی شد. وی ادامه داد: متهم با درج و انتشار آگهی طالع بینی و فال گیری، پس از جلب اعتماد و سوء استفاده از سادگی قربانیان با دادن وعده‌های دروغین با دریافت مبالغ زیادی از آن‌ها کلاهبرداری می‌کرد.

سرهنگ مرتضوی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافی را به شکل مدرن در شبکه‌های مجازی رواج می‌دهند. تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند. فال گیران اینترنتی با درج مطالبی، چون حل مشکلات خانوادگی و زناشویی، مسائل عشقی، مشکلات مالی، دعا برای خوشبختی و خبر از آینده در سایت و صفحات خود، افراد را ترغیب به گرفتن طالع، فال و دعانویسی می‌کنند به طوری که با ارائه شماره حساب از آن‌ها می‌خواهند پول را به حسابی واریز و نتیجه را با پست الکترونیکی دریافت کنند.

وی در پایان از شهروندان خواست هرگز به این سایت‌ها اطمینان نکنند و با فرهنگ سازی، تقویت باور‌های دینی و افزایش آگاهی با این پدیده نوظهور مقابله کنند. همچنین به تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

منبع: روزنامه خراسان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کلاهبرداری باطالع‌بینی اینترنتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..