تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا فیسبوک می‌تواند زمان مرگ شما را تخمین بزند؟

به نظر می‌رسد که فیسبوک ماموریت دارد تا تمامی وجوه زندگی یک کاربر را دنبال کرده و اطلاعات زیادی از او بدست آورد. کار حتی به جایی رسیده که شنیده می‌شود این کمپانی راهی پیدا کرده تا زمان مرگ کاربر را نیز به درستی تخمین بزند.

فیسبوک

به گزارش نیویورک تایمز پتنت جدیدی از فیسبوک بدست آمده که از توسعه‌ی موتور پیش‌بینی تغییرات زندگی خبر می‌دهد که قادر است رویداد‌های بزرگ زندگی یک کاربر فیسبوک را مشخص کند.

بدین ترتیب الگوریتم اشاره شده قادر است که زمان تغییرات احتمالی نظیر وضعیت تاهل، تولد فرزند، شغل جدید، فارغ التحصیلی یا مرگ یک شخص را بدست آورد.

فیسبوک

موتور پیش‌بینی تغییرات زندگی از یادگیری ماشینی و تاریخچه ثبت شده‌ی کاربر در فیسبوک استفاده می‌کند تا احتمال وقوع هر اتفاق در آینده‌ی کاربر را محاسبه کرده و دقیقترین نتیجه را بدست آورد.

همانطور که پیش بینی می‌کنید مهمترین دلیل طراحی چنین الگوریتمی‌ تبلیغات است. این شبکه اجتماعی با دانستن خصوصی ترین جزییات زندگی یک کاربر قادر خواهد بود که بهترین گزینه‌ی تبلیغاتی را انتخاب کرده و برای وی به نمایش بگذارد.

فیسبوک

برای مثال اگر این الگوریتم بتواند زمان حامله بودن یک کاربر را با مشاهده‌ی پست‌های ارسال شده توسط وی را تخمین بزند می‌تواند تبلیغات زیادی درباره‌ی لباس‌های کودک برای او به نمایش بگذارد.

بدین ترتیب این الگوریتم قادر خواهد بود تمامی اطلاعات موجود یک کاربر در شبکه‌‌ی اجتماعی نظیر پست‌ها، پیغام‌های سریع، ایمیل و ... را بخواند پ تشخیص بدهد که چه واقعه‌ی بزرگی در انتظار اوست تا روند زندگی‌اش را تغییر دهد.

فیسبوک

علاوه بر این الگوریتم پتنت دیگری هم از فیسبوک بدست آمده که به جاسوسی از طریق میکروفون گوشی کاربران احتصاص دارد. بر اساس جزئیات نوشته شده در این پتنت به نظر می‌رسد که میکروفون گوشی هر فرد می‌تواند با بررسی صدای موجود پیرامون کاربر، برنامه تلویزیونی یا موزیک مورد علاقه وی را بشناسد تا متحوایی شبیه به او پیشنهاد دهد.

با این حال به نظر میٰ‌رسد که فیسبوک قصد دارد استفاده از دیتای کاربران را به مرحله بالاتری ببرد تا بتواند حتی برای آینده‌ی فرد نیز تصمیم گیری کند.

تماشا کنید: پروژه جدید فیسبوک، ساخت محله مسکونی و یک هتل در سان فرانسیسکو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا فیسبوک می‌تواند زمان مرگ شما را تخمین بزند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..