تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شب پرپنالتی جام از نگاهی دیگر/ شلیک سرنوشت

دانیل سوباسیچ، دروازه‌بان تیم ملی کرواسی با مهار ۳ ضربه بازیکنان تیم ملی دانمارک در ضربات پنالتی بازی مرحله یک‌هشتم‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۸ به رکورد ریکاردو، دروازه‌بان تیم ملی پرتغال در جام‌جهانی ۲۰۰۶ رسید و دومین دروازه‌بان مهارکننده ۳ ضربه در ضربات پنالتی یک بازی جام‌جهانی تبدیل شد.

به گزارش شما نیوز ، در شبی که جرقه درخشش دروازه‌بان‌ها را کاسپر اشمایکل دانمارکی با مهار پنالتی مودریچ در آخرین دقایق نیمه دوم وقت‌های اضافه بازی زد در نهایت برنده نبرد سنگربان‌های پنالتی‌گیر، سوباسیچ نام داشت؛ مردی که ۳ ضربه پنالتی را مهار کرد.

از ریکاردوی جادویی تا سوباسیچ درخشان

در تاریخ جام‌جهانی، ۲۸ بازی به ضربات پنالتی کشیده شده و ۷۳ پنالتی از دست رفته است. در مجموع ۲۵۹ ضربه در جریان پنالتی‌های پس از پایان ۱۲۰ دقیقه زده شده که ۱۸۲ ضربه به گل تبدیل شده؛ یعنی  ۷۰ درصد ضربات تبدیل به گل شده است.  ریکاردو از پرتغال و سوباسیچ از کرواسی با مهار ۳ ضربه موفق‌ترین دروازه‌بان‌ها نام داشتند و بقیه حداکثر ۲ پنالتی گرفته‌اند. موفق‌ترین تیم در ضربات پنالتی، آلمان نام دارد که در هر ۴ حضورش در ضیافت پنالتی‌ها به برتری رسیده. آرژانتین ۵ بار در این ضیافت شرکت کرده و ۴ بار طعم برد را چشیده است. برزیل هم در ۴ باری که کارش به پنالتی آخر کشیده شده، ۳ بار لبخند نهایی را زده.  فرانسه ۲ بار در ضربات پنالتی پیروز شده و ۲ بار هم باخته.

 ناکام‌های بزرگ 

بدترین آمار در ضربات پنالتی به انگلیس تعلق دارد چون هر ۳ حضور در ضیافت پنالتی‌ها را با شکست به اتمام رسانده است. اسپانیا هم با باخت مقابل روسیه، سومین ناکامی در ضربات پنالتی را تجربه کرد اما تفاوتش با انگلیس در این است که یک بار در این مرحله پیروز شده. ایتالیا آمار مشابه اسپانیا دارد و پس از ۳ ناکامی در ۳ دوره متوالی، طلسمش در فینال جام‌جهانی ۲۰۰۶ با برتری مقابل فرانسه شکست شد. جالب است بدانید لاجوردی‌ها در تنها ۲ فینال جام‌جهانی که سرنوشتش با پنالتی مشخص شد، یک سر ماجرا بودند! هلند هم مانند ایتالیا یک بار برده و ۳ بار باخته.نزدیک به نیمی از کل ضربات پنالتی تاریخ جام‌جهانی در ۳ جام‌جهانی ۱۹۹۰، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ شکل گرفت. در هر ۳ جام، ۴ بازی به ضربات پنالتی کشیده شد. یعنی ۱۲ بازی از مجموع ۲۸ بازی.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شب پرپنالتی جام از نگاهی دیگر/ شلیک سرنوشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..